انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان خواستار آزادی محمد حبیبی و سایر زندانیان سیاسی شد

پنجشنبه, 29ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر- «انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان» با صدور بیانیه‌ای، آزادی «محمد حبیبی» و دیگر زندانیان سیاسی را خواستار شد.

در این بیانیه آمده است: «در حالی روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ را سپری می‌کنیم که این روزها جهان شاهد شیوع ویروس خطرناکی به نام کرونا است و هزاران نفر در سراسر جهان جان باخته یا در بیمارستان‌ها بستری هستند و خطر گسترش هرچه بیشتر این بیماری ضمن این که استرس و نگرانی زیادی ایجاد نموده، جامعه را در آستانه‌ بحرانی همه جانبه قرار داده است.»

انجمن صنفی معلمان کردستان، مریوان در بیانیه خود با اشاره به این که دولت‌ها و مسوولان آن گونه که شایسته است، راه‌کارهای شدنی و امن مانند قرنطینه‌ شهرها و روستاها همراه با امکانات و ملزومات زندگی مردم و هم‌چنین تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، برای عبور از این خطر جدی را در پیش نگرفته‌اند؛ می‌نویسد:«ایران در صدر کشورهایی است که این بیماری متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده و روز به روز شاهد بالارفتن آمار مبتلایان و جان‌باختگان این ویروس کشنده هستیم.»

انجمن صنفی معلمان کردستان در این بیانیه با تاکید بر این که امروز زندان‌ها یکی از مستعدترین و خطرناک‌ترین مکان‌ها برای شیوع ویروس است، افزود: «متاسفانه در تعداد زیادی از زندان‌ها شیوع ویروس توسط نهادهای مستقل گزارش شده‌ است. اگر چه تعدادی از زندانیان عادی و سیاسی به مرخصی اعزام شده‌اند اما هم‌چنان زندان‌ها مملو از زندانی است که باید سریع به مرخصی اعزام شوند.»

نویسندگان این بیانیه در ادامه آورده‌اند: «محمد حبیبی از فعالان صنفی معلمان، یکی از صدها زندانی سیاسی است که هم اکنون در زندان تهران بزرگ در سالنی محبوس است که پیش‌تر تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پس لازم است هر چه سریع‌تر و بدون فوت وقت آزاد گردد. انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان ضمن ابراز نگرانی نسبت به جان محمد حبیبی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی (زنان، کارگران، دانشجویان، معلمان و…) خواهان آزادی سریع کلیه‌ این عزیزان بوده و اعلام می‌دارد که مسوولیت هرگونه اتفاق ناگواری در زندان‌ها به طور مستقیم با دولت و قوه‌ قضاییه و اداره زندان‌ها است. زندانیان را آزاد کنید پیش از آن که فاجعه‌ای رخ دهد.»

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.