مایکل وایت، آمریکایی زندانی در ایران، به مرخصی پزشکی آمد

جمعه, 1ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

مادر مایکل وایت پارسال هشدار داده بود که بیماری سرطان، جان پسرش را تهدید می‌کند.

مادر مایکل وایت پارسال هشدار داده بود که بیماری سرطان، جان پسرش را تهدید می‌کند

مایکل وایت شهروند آمریکایی که تیر ماه پارسال در ایران بازداشت شده بود، با مرخصی پزشکی از زندان آزاد شد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند اعلام کرد آزادی این شهروند آمریکایی بر مبنای بشردوستانه، به شرط باقی ماندن او در ایران میسر شده است.

مایکل وایت هم اکنون در سفارت سوییس در تهران است و قرار است تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گیرد.

ایالات متحده اعلام کرده که همچنان برای آزادی کامل آقای وایت و سایر شهروندان آمریکایی زندانی در ایران چون مراد طاهباز و سیامک و باقر نمازی تلاش خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین از دولت سوییس برای تلاش در این زمینه تشکر کرد.

خبر مرخصی پزشکی مایکل وایت دو روز پس از آن منتشر می‌شود که مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۲۷ اسفند اعلام کرد که ایران در حال بررسی آزادی آمریکایی‌های زندانی است و بار دیگر از تهران خواست تا آنها را آزاد کند.

آقای پومپئو به خبرنگاران گفته بود: «ما هر روز تلاش می‌کنیم که زندانیان آمریکایی در وضعیتی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است، آزاد شوند».

وزیر خارجه آمریکا به دنبال آزادی مایکل وایت نیز در توییتر نوشت که اساسا ادام حکومت ایران در بازداشت او «اشتباه» بوده و حال مرخصی پزشکی گرفته است.

مایک وایت که سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را دارد به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی و «انتشار عمومی یک عکس خصوصی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

Secretary Pompeo

@SecPompeo

Michael White, who has been wrongfully detained by the Iranian regime since 2018 and is serving a 13-year sentence, was released today on a medical furlough. His release on humanitarian grounds was conditioned upon him staying in Iran.

۱٬۷۰۳ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

سخنگوی مادرش به رادیو فردا گفته بود که او از طریق اینترنت با دختری در مشهد آشنا شد، و چند بار به ایران سفر کرد تا این‌که تیرماه ۹۷ بازداشت شد.

مادر آقای وایت پارسال هشدار داده بود که بیماری سرطان، جان پسرش را تهدید می‌کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.