گزارشی از آخرین وضعیت شاکر بهروزی و محمدراسق قزلباش در زندان ارومیه

یکشنبه, 10ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شاکر بهروزی و محمدراسق قزلباش، دو متهم سیاسی در زندان ارومیه امروز جمعه ۸ فروردین‌ماه به بند سیاسی این زندان منتقل شدند. آقای بهروزی اردیبهشت ماه سال گذشته جهت تشکیل یک پرونده جدید به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در این شهر منتقل شده و ماه گذشته به زندان ارومیه بازگردانده شده بود. محمدراسق قزلباش نیز اسفندماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی به بند امن زندان ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایرن، امروز جمعه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۹، شاکر بهروزی، متهم سیاسی از بند امن زندان ارومیه به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

شاکر بهروزی، در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” بازداشت و روز شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان ارومیه منتقل شده بود.

این شهروند اهل ارومیه در اردیبهشت‌ماه ۹۸ از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود. وی در اسفندماه ۹۸ پس از حدود ده ماه به بند تلاش زندان ارومیه بازگردانده شد. آقای شاکری به دلیل شیوع ویروس کرونا پس از سپری ۱۴ روز در بند تلاش و ۴ روز در بند امن این زندان نهایتا به بند سیاسی منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای بهروزی به گزارشگر هرانا گفته بود: “شاکر بهروزی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه تحت بازجویی است و در شرایط نامناسبی بسر می‌برد. از طرفی نیروهای امنیتی جهت اخذ اعتراف اجباری به قتل یک عضو سپاه پاسداران، وی را تحت فشار و شکنجه قرار داده‌اند”.

محمدراسق قزلباش نیز در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۸ بازداشت شده و در تاریخ ۱۴ اسفندماه به بند تلاش و چندی بعد به بند امن این زندان منتقل شد.

اتهام آقای قزلباش “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” عنوان شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.