اعتراضات آبان؛ گزارشی از آخرین وضعیت میلاد ارسنجانی در زندان تهران بزرگ

یکشنبه, 10ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – میلاد ارسنجانی، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ پس از اعتراضات سراسری سال ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان شهریار بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود. آقای ارسنجانی نهایتا توسط دادگاه انقلاب شهریار به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد ارسنجانی یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب شهریار صادره شده، آقای ارسنجانی، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و در محموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای ارسنجانی نسبت به صدور این حکم اعتراض کرده است. در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای ارسنجانی پس از اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان شهریار بازداشت و به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران منتقل شده بود. وی نهایتا مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

یکی از اتهامات مطرح شده علیه آقای ارسنجانی این است که ” وی در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ به فردی که در جریان این اعتراضات با شلیک گلوله ماموران امنیتی زخمی شده بود، پناه داده و تا پایان مراحل درمان همراه او بوده است.”

میلاد ارسنجانی، متولد ۱۳۶۷ در شهرستان شهریار استان تهران است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در گزارشی ضمن احراز هویت ده‌ها تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان ماه و دی ماه امسال که در زندان تهران بزرگ بسر می‌برند، به آخرین وضعیت و شرح محل نگهداری آنها پرداخته بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.