انتقال کردپورها به زندان مهاباد

دوشنبه, 10ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

baradaran-kordpourبه گزارش سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان با گذشت نزدیک به ۴ ماه از بازداشت “مسعود و خسرو کردپور” دو روزنامه نگار کرد، این دو برادر به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، “مسعود و خسرو کردپور” روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۲ پس از سپری کردن ۱۱۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده اند.

بر اساس همین گزارش، مدیر مسئول خبرگزاری موکریان در تماس تلفنی کوتاهی از زندان مهاباد با خبرنگار موکریان ضمن تایید این خبر گفت: بالاخره با گذشت نزدیک به ۴ ماه بازداشت روز پنج شنبه ۶ تیرماه ۹۲ من و برادرم مسعود توسط بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب مهاباد بدون حضور وکیل تفهیم اتهام شده ایم.

خسرو کردپور در ادامه افزود: ما در حضور بازپرس پرونده نسبت به اتهامات مطرح شده، بلاتکلیفی و طولانی شدن مدت بازداشت موقت و عدم دسترسی به وکیل اعتراض کرده ایم. ما به عنوان روزنامه نگار در تمام این مدت از فعالیت های قانونی خود که صرفا بر پایه اطلاع رسانی درست و دقیق بوده است، دفاع کرده ایم و انتظارمان این است که بزودی آزاد شویم.

گفته می شود؛ یکی از اتهامات مطرح شده برای این دو روزنامه نگار کرد تبلیغ علیه نظام از طریق اطلاع رسانی درباره زندانیان سیاسی و فعالان مدنی می باشد.

این گزارش در ادامه می افزاید: در مدتی که برادران کردپور در انفرادی بازداشتگاه های اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه نگهداری شده اند روزهای سختی را تحمل کرده اند به گونه ای که پس از انتقال به زندان مهاباد و مراجعه آنان به بهداری زندان معلوم شده مسعود کردپور حدود ۲۰ کیلو و خسرو کردپور حدود ۱۲ کیلو نسبت به قبل از بازداشت شان کاهش وزن داشته اند.

در بخش دیگری از گزارش خبرگزاری موکریان و به نقل از وکلای مدافع برادران کردپور آمده است؛ “نعمت احمدی”، یکی از وکلای برادران کردپور در تماس با خبرنگار موکریان گفت: من منتظرم تا به محض ارجاع پرونده مسعود و خسرو به دادگاه انقلاب، جهت مطالعه پرونده و ملاقات و دفاع از موکلینم در دادگاه حاضر شوم. “عباس جمالی” و “عثمان مزین” وکلای مدافع مسعود و خسرو کردپور نیز طی تماس تلفنی با خبرنگار موکریان اعلام کردند: روز سه شنبه ۱۱ تیرماه ۹۲ به منظور ملاقات با موکلین خود و مطالعه پرونده آنان و درخواست تبدیل قرار بازداشت برادران کردپور به وثیقه در دادگاه انقلاب مهاباد حاضر می شوند.

بنا به همین گزارش روز دوشنبه ۹ تیرماه ۹۲ دو نفر از اعضای خانواده کردپورها توانستند در زندان مهاباد با مسعود و خسرو به صورت حضوری ملاقات کنند.

گفتنی است، پیشتر در گزارش خبرگزاری موکریان آمده بود که خسرو کردپور ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود توسط نیروهای اطلاعات مهاباد بازداشت شد. دو روز بعد مسعود کردپور که برای پیگیری وضعیت برادرش به اطلاعات مهاباد مراجعه می کند، وی نیز بازداشت می شود.

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.