محمدحسین سپهری، از امضاکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای، در زندان به کرونا مبتلا شده است

دوشنبه, 18ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

محمدحسین سپهری از حدود هشت ماه پیش در مشهد زندانی است و خواهر او نیز که بیانیه‌ای دیگر با خواست استعفای خامنه‌ای امضا کرده، نیز در این شهر زندانی است.

خانواده محمدحسین سپهری، یکی از ۱۴ امضاکننده بیانیه استعفای علی خامنه‌ای، اعلام کرده که این فعال سیاسی در زندان مشهد کرونا گرفته است.

این خبر را اصغر سپهری، برادر آقای سپهری، روز یکشنبه ۱۷ فروردین در صفحه توئیترش اعلام کرد و با انتشار بخش‌هایی از تماس تلفنی برادرش خبر داد که او در زندان وکیل‌آباد مشهد در انفرادی نگهداری می‌شود.

Asghar Sepehri@AsgharSepehri

برادرم، محمدحسین سپهری، در زندان وکیل آباد کرونا گرفته است.
علائم کرونا در ۹ فروردین پیدا شده و ۱۴ فروردین او را به همراه دیگر زندانیان بیانیه ۱۴ به اطلاعات برده اند و اکنون در انفرادی است. او از خدمات پزشکی محروم است باید فوری به بیمارستان منتقل شده است.

Embedded video

۳۹۴ people are talking about this

محمدحسین سپهری همراه با ۱۳ فعال مدنی خرداد ۹۸ با انتشار بیانیه‌ای سرگشاده، خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر بنیادین قانون اساسی جمهوری اسلامی شدند.

پس از انتشار این نامه، موسوم به بیانیه ۱۴ امضایی، ۱۴ کنشگر زن نیز در بیانیه‌ای دیگر خواستار «استعفای علی خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شدند.

امضاکنندگان این دو بیانیه به ده‌ها سال حبس محکوم شده و اکثر آنان در حال حاضر در زندان (به ویژه در مشهد) هستند.

به رغم اینکه مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی گفته‌اند که دهها هزار زندانی در ایران به دلیل شیوع کرونا به مرخصی رفته‌اند ولی گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که این مرخصی شامل بسیاری از زندانیان سیاسی و امنیتی نشده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.