وحید وحدت حق: خطر مرگ زندانیان عقیدتی در زندان

یکشنبه, 31ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

vahidHagh_Eijadi.jpgمقامات جمهوری اسلامی ایران در هفته های گذشته اعلام کردند که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا (کوید ۱۹) چندین هزار زندانی شده اند. البته زندانیان سیاسی و عقیدتی هنوز در زنداان هستند و زندگی آنها در خطر است.

جامعۀ جهانی بهائی نگرانی شدید خود را در خصوص وضع سلامتی همۀ زندانیان عقیدتی در ایران ابراز نموده است.

خانم بانی دوگال نمایندۀ ارشد جامعۀ بهائی در سازمان ملل در بیانه ایی اظهار نموده است که ” جامعۀ جهانی بهائی از ایران میخواهد که فورًا بقیۀ بهائیانی را که در زندان هستند آزاد کند. این افراد بیگناهند و هرگز نباید اصلا زندانی میشدند. حبس کنونی آنها نه تنها ناعادلانه است بلکه جان آنها را در خطر جدی قرار داده است. در واقع همۀ زندانیان عقیدتی باید اکنون آزاد شوند.”

دایان علایی نمایندۀ جامعۀ بین المللی بهائی در سازمان ملل می گوید که از زمان شیوع ویروس کرونا (کوید ۱۹) “بهائیان جدا از فشارهایی که به هر ایرانی وارد می شود باید تبعیض های بیشتری را نیز تحمل کنند.”

هشدارهای مراجع بین المللی

طبق گزارش اخبار سازمان ملل UN News خانم باچلت سخنگوی سازمان ملل از تمام کشورهای جهان منجمله از ایران در خواست کرده است که “همۀ زندانیان سیاسی که به خاطر نظرات متفاوت و انتقادی حبس شده اند” بایستی آزاد شوند.

طبق گزارش رویترز جاوید رحمان گفته است که سلامتی تعدادی از “زندانیان دو تابعیتی همچنین در خطر است.”

عفو بین الملل نیز از مقامات دولت ایران خواسته است که “فورا و بی

قید و شرط همۀ زندانیان عقیدتی را آزاد کنند.”

بهائیان ایران تحت تبعیض دولتی

مسئولان جمهوری اسلامی در سراسر کشور حتی مانع صدور کارت شناسایی ملی برای بهائیان شده اند. این تبعیض دولتی که حقوق شهروندی را از بهائیان ایران می گیرد در حالی انجام می شود که بهائیان در معرض یورش به منازل، مصادره، دستگیری ها و حمله به املاک قرار گرفته اند.

مقامات حکومتی جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای اولیۀ انقلاب اسلامی به خاطر دشمنی های دیرینۀ روحانیت شیعه با بهائیان ابتدا تعدادی را دستگیر و دیگرانی را مفقود الاثر کردند. بسیاری از بهائیان در اوائل انقلاب اسلامی مخفیانه اعدام شدند.

مقامات حکومت اسلامی ایران در چهل سال اخیر کوشش نموده اند که نهاد های فرهنگی، دینی و اجتماعی و زندگی اقتصادی بهائیان ایران را از بین ببرند. برای مثال اماکن مقدس بهائی را، خانۀ باب در شیراز و قبرستان بهائیان در تهران را تخریب کردند و اموال و املاک تعداد زیادی از بهائیان ایران را ضبط کردند.

بیژن معصومیان، یکی از نویسندگان بهائی می گوید که ” بهائی ستیزی حکومت ایران با برنامه ‌ریزی‌های حساب شده مورد اجرا قرار می گیرد.”

بیژن معصومیان می گوید که “رهبران مذهبی با استفاده از پیام های نفرت زا و تحقیر آمیز به انسانیت زدائی از دگراندیشان می پردازند و راه را برای پیروان خشونت طلب شان هموار می کنند.

بیژن معصومیان می گوید که ریشۀ سرکوب و کشتار دگر اندیشان را باید در “پراکندن نفرت مذهبی آنان که خود را فرقۀ ناجیه و بقیه را فرقۀ ضاله می پندارند و بی تفاوتی و سکوت اکثریت جامعۀ ایران در مقابل ظلم به دگراندیشان جستجو کرد”.

وحید وحدت حق

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید