اقدام به خودکشی یک زندانی بیمار در پی فشارهای وارده

یکشنبه, 31ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی بیمار در زندان قزلحصار کرج امروز یکشنبه ۳۱ فروردین زمانی که ماموران زندان برای دومین بار قصد انتقالش به بند دربسته را داشتند، دست به خودکشی زد. او که فروردین امسال به مدت ۵ روز به بند در بسته منتقل شده بود پس از بازگشت به بند عمومی در شرایط نامساعدی بسر می‌برد. این زندانی که از سال ۸۸ در زندان بسر می‌برد یکی از ۱۲ متهم شورش زندان قزلحصار کرج در سال ۸۹ است. وی که از مشکل اعصاب رنج می‌برد و پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده بارها توسط مسئولان زندان تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹، مجید کشوری زندانی بیمار در زندان قزلحصار کرج اقدام به خودکشی کرد.

وی که از مشکل اعصاب رنج می‌برد و پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده بارها توسط مسئولان زندان تحت فشار قرار گرفته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای کشوری درخصوص شرایط وی به هرانا گفت: “باتوجه به شورش‌های اخیر زندان‌ها و آماده باش همگانی چند روز پیش مجید را به بند دربسته منتقل کرده بودند و به مدت ۵ روز آنجا بود و در تاریخ ۱۸ فروردین به بند بازگردانده شد . او طی تماسی که با خانواده‌اش داشت از وضعیت نامساعد خودش خبر داده بود. امروز قرار بود یکبار دیگر به مدت ۹ روز به این بند منتقل شود که مجید به محض شنیدن خبر انتقال با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است. او طی ۱۱ سال گذشته حتی برای فوت پدر و برادرش هم به مرخصی اعزام نشده و از نظر روانی هم در شرایط نامساعد و شکننده‌ای است اما همچنان او را آزار و اذیت می‌کنند”.

مجید کشوری یکی از ۱۲ متهم شورش زندان قزلحصار کرج در سال ۸۹ است که از ۱۱ سال پیش در زندان بسر می‌برد. از دوازده زندانی محکوم به اعدام در شورش چهارشنبه سوری سال ۸۹ در زندان قزلحصار، حکم ۷ نفر اجرا شد و حکم ۵ نفر از آنان اصطلاحا شکست و به حبس تبدیل شد.

آقای کشوری به مدت حدودا دو سال در زندان رجایی‌شهر نگهداری و سپس در خردادماه سال ۹۲ مجددا به واحد یک زندان قزلحصار منتقل شده بود. از زمان انتقال دوباره به این زندان، وی همواره توسط مسئولین زندان مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. به طوری‌که هر ماه سالن وی را عوض می‌کنند.

او پیشتر در سال ۹۵ نیز اقدام به خودکشی کرده و با انتقال به «بیمارستان لقمان» نجات یافته بود. آقای کشوری تهدید کرده بود که در صورت تغییر نکردن شرایط مجددا خودکشی خواهد کرد.

هرانا آذرماه ۹۵ در گزارشی از  شکنجه این زندانی مبتلا به بیماری روحی در زندان قزلحصار کرج خبر داده و تصاویر مربوط به شکنجه و آثار سوختگی و ضرب و شتم این زندانی را منتشر کرده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.