سکینه پروانه به زندان قرچک ورامین منتقل شد

چهارشنبه, 3ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سکینه پروانه، شهروند بازداشتی طی روزهای گذشته از بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. گفته می‌شود خانم پروانه با صورتی ورم‌کرده به زندان بازگردانده شده و آثار کبودی بر بخش‌هایی از صورتش به وضوح دیده شده است. خانم پروانه در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. این شهروند اهل خراسان که به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار باوجود اتمام مراحل بازجویی در بازداشت بسر می‌برد، حدود یک ماه پیش در پی شعارنویسی در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل و ۴ روز بعد به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سکینه پروانه، شهروند بازداشتی طی روزهای گذشته از بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند بازداشتی در خصوص وضعیت ایشان به هرانا گفت: «خانم پروانه با صورتی ورم‌کرده به زندان منتقل شده و بر بخش‌هایی از صورتش آثار کبودی به وضوح دیده شده است. او اکنون علیرغم خواسته‌ی همبندی‌هایش مبنی بر رسیدگی پزشکی به وی با وضع نامناسبی در بند قرنطینه این زندان نگهداری می‌شود.»

سکینه پروانه در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. این شهروند به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی باوجود اتمام مراحل بازجویی، در بازداشت بسر می‌برد.

اتهام سکینه پروانه “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” عنوان شده است.

وی حدود یک ماه پیش در پی شعارنویسی در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. انتقال خانم پروانه به زندان قرچک همراه با توهین و ضرب و شتم بوده است. وی به مدت چهار روز با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان نگهداری شده و سپس به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل شده است.

سکینه پروانه، ۲۹ ساله و اهل استان خراسان رضوی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.