یک خبرنگار در ایران به دلیل انتقاد از مقامات سازمان حفاظت محیط زیست اخراج شد

چهارشنبه, 3ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

زینب رحیمی،‌ خبرنگار

زینب رحیمی،‌ خبرنگار

زینب رحیمی،‌ خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا،‌ در پی انتقاد از مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه توئیتر خود، از کار برکنار شد.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی،‌ این خبرنگار خبرگزاری ایسنا به دلیل انتشار مطالبی انتقادی نسبت به سخنان امیر عبدالرضا سپنجی،‌ مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه اخیر او با یک برنامه تلویزیونی،‌ از این خبرگزاری اخراج شد.

زینب رحیمی روز جمعه ۲۹ فروردین با انتشار بخشی از تصاویر مربوط به مصاحبه این مقام سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه توئیتر خود، از وی خواست یا سندی در رابطه با صحبت‌ها و تهمت‌زنی‌هایی که نسبت به خبرنگاران حوزه محیط زیست در این برنامه نسبت به جوسازی با «بودجه بیگانه» داشته است ارائه دهد و یا از خبرنگاران عذرخواهی کند.

 
Zeinab rahimi@znbrahimi
 

کسی هست که به داد خبرنگارهای برسه؟ روابط عمومی سازمان محیط زیست تهمت میزند که خبرنگارها از بیگانه بودجه گرفته اند.‌ برای این تهمت سندی ارایه بدهید یا با شرفی که حرفش را میزنید از خبرنگارها عذرخواهی کنید

ویدئوی جاسازی شده
۷۷ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست طی روزهای گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفته بود تعدادی از خبرنگاران ایرانی با «بودجه بیگانه» در حال بحران‌سازی هستند. این صحبت‌ها واکنش برخی از خبرنگاران ایرانی، از جمله زینب رحیمی، را به دنبال داشته است.

گزارشگران بدون مرز در گزارش اخیر خود که روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه با عنوان «رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها در سال ۲۰۲۰» منتشر شد،‌ اعلام کرده است ایران که سال ۲۰۱۹ در رده ۱۷۰ آزادی رسانه‌ها قرار داشت امسال با سه رتبه نزول تا رده ۱۷۳ پایین آمده است.

بنابر این گزارش، رژیم جمهوری اسلامی کنترل گسترده‌ای روی رسانه‌ها دارد و با آزار و اذیت روزنامه نگاران و رسانه های مستقل، و همچنین برپایی دادگاه‌های ناعادلانه، ارعاب روزنامه‌نگاران، بازداشت‌های خودسرانه، و صدور احکام حبس طولانی‌مدت، ایران را محلی کاملا ناامن برای روزنامه‌نگاران کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.