وکیل سیامک نمازی: هم‌بند موکلم کرونا گرفته، مرخصی بدهید

پنجشنبه, 4ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

سیامک نمازی

کمی پس از آن‌ که خواهر سام رجبی، فعال محیط زیست، از ابتلای برادرش به ویروس کرونا در زندان اوین تهران خبر داد، وکیل سیامک نمازی، زندانی ایرانی- آمریکایی، نسبت به وضعیت موکلش که هم‌بند سام رجبی است ابراز نگرانی کرد.

جَرِد گِنسِر، وکیل سیامک نمازی در یک رشته پیام توئیتری نوشت: «امروز خبری به ما رسید مبنی بر این‌که یکی از زندانیان در سلول سیامک نمازی، شهروند آمریکایی،… به کووید ۱۹ مبتلا شده است.»

آقای گنسر افزود: «هرچند با توجه به شیوع گسترده کووید ۱۹ و شرایط وحشتناک زندان‌ها در ایران این خبر تعجبی ندارد اما به هر صورت مایه بسی تأسف است.»

Jared Genser

@JaredGenser

۱/۵ Today we received news that a prisoner in citizen ’s cell and bunk bed row has contracted . Although this news is unsurprising considering the rampant spread of and terrible prison conditions in , it is nevertheless devastating.

۳۷ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

او مقامات قوه قضائیه ایران را متهم کرد که عامدانه از مرخصی دادن به سیامک نمازی در وضعیت کرونایی خودداری می‌کنند و ضمن درخواست اعطای فوری مرخصی به او نوشت: «اگر می‌خواهند مقداری انسانیت نشان بدهند الان زمانش است.»

Jared Genser

@JaredGenser

۵/۵ must reverse its decision IMMEDIATELY and allow Siamak to safely self-quarantine outside of Evin prison, both to preserve his health and that of others. If there was ever a time to show some humanity, it is now. @FreeTheNamazis

توییت‌های دیگر Jared Genser را ببینید

اواخر اسفند پارسال گزارش‌هایی از ابتلای احتمالی سام رجبی به ویروس کرونا و انتقال او به بیمارستان طالقانی تهران منتشر شده بود و کتایون رجبی روز چهارشنبه سوم اردیبهشت در گفت‌وگو با رادیوفردا گفت که نتیجه سی‌تی اسکن سام رجبی نشان می‌دهد، او طی چند هفته اخیر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بوده است.

هم‌بند او، سیامک نمازی چهار سال پیش در ایران به اتهام «همکاری با دولت آمریکا» بازداشت شد و پدرش، باقر نمازی، نیز که برای کمک به آزادی او به ایران رفته بود، یک سال بعد دستگیر شد.

پدر و پسر هر یک به ده سال زندان محکوم شدند و از سال گذشته، باقر نمازی به دلیل وخامت حال جسمی در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد، اما ممنوع‌الخروج است.

روز ۲۲ فروردین ۱۷ سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای به مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار تشدید تلاش‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در دیگر کشورها شدند.

این سناتورهای آمریکایی در نامه خود به وضعیت آمریکایی‌های زندانی از جمله مراد طاهباز و سیامک نمازی در ایران، آستین تایس در سوریه، و پال ویلان در روسیه اشاره کرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.