دبیر خانه کارگر استان سمنان: شیوع کرونا سبب بیکاری بیش از ۸۰ درصد از کارگران فصلی شده است

جمعه, 12ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

حبیب الله محقق، دبیر خانه کارگر استان سمنان از بیکاری ‌بیش از ۸۰ درصد کارگران فصلی به‌دلیل بحران ناشی از شیوع کرونا خبر داد.

دبیر خانه کارگر سمنان در دیدار با استاندار سمنان گفت که «با وجود شیوع ویروس کرونا و رکود در صنعت ساخت و ساز و در نتیجه بیکاری کارگران ساختمانی‌، متاسفانه بیمه بیکاری به این قشر تعلق نمی‌گیرد اما انتظار می‌رود دولت و مجموعه نظام در این خصوص چاره‌اندیشی کرده و از کارگران این حوزه حمایت بیشتری کند».

محقق با برشمردن برخی از دیگر مشکلات کارگران استان سمنان گفت مشکلات گذشته کارگران پابرجاست و مشکلات زیادی دامن‌گیر جامعه‌ی کارگری کشور و استان شده  برخی از کارگران، حقوق‌های معوقه خود را همچنان دریافت نکرده‌اند و  سیاست قرارداد موقت از سوی بسیاری از کارفرماها همچنان ادامه دارد و تاکنون به هیچ سامانی نرسیده است.

 دبیرخانه کارگر استان سمنان گفت که در شرایط فعلی، حتی یارانه برخی از کارگران نیز به‌دلایل نامعلوم و غیرمنطقی قطع شده که امیدواریم اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.

حبیب الله محقق همچنین با اشاره به چند طرح اعلام شده از سوی مقام‌های دولت و نهادهای حکومتی تحت عنوان کمک به اقشار کم درآمد، گفت که بهتر است حمایت‌های دولتی از کارگران بیشتر در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی باشد تا کمک‌های نقدی.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.