تشدید فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی

جمعه, 14ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

arjangdavoudi

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تشدید فشارها ، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در زندان مرکزی بندر عباس.

فشارهای غیر انسانی، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی شدت یافته است. این زندانی سیاسی در بند ۱ زندان مرکزی بندرعباس در سلولی قرار دارد که تمامی حرکات وی توسط تعدادی از باندهای مافیایی زندان زیر نظر گرفته می شود. هر زندانی عادی که با وی کوچکترین صحبتی داشته باشد بلافاصله توسط بهرام کشتکار رئیس اطلاعات زندان احضار ، با او برخورد شده و به بند دیگری با شرایط غیر انسانی منتقل می شود تا به حال حداقل ۲ زندانی به نام های روزبه جعفر پور روز سه شنبه و محمد سگالش پیش از این تنها به خاطر صحبت کردن با زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند ۸ زندان مرکزی بندر عباس که دارای شرایط غیر انسانی است منتقل شده اند.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی از بیماری حاد جسمی رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان او هستند و از این طریق سعی دارند که فشارهای غیر انسانی علیه او را شدت بخشند.

فشارها ، محدودیتها و اذیت و آزارها از طریق بهرام کشتکار رئیس اطلاعات زندان صورت می گیرد. این جنایتکار علیه بشریت شرایط غیر انسانی را علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی بوجود آورده است .

از طرفی دیگر رژیم ولی فقیه در حال حذف تدریجی جیره غذایی، دارو و درمان زندانیان سیاسی و عادی در زندانها است. اخیرا محلهایی در زندانها تحت عنوان رستوران ایجاد کرده است که غذا را با قیمت سرسام آوری به زندانیان می فروشد. همزمان نیز کمیت و کیفیت غذای زندان را شدیدا کاهش داده است تا زندانیان را وادار به خرید غذا از این محلها نماید.اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند و قادر به خرید غذا از رستورانها نبوده و کاهش کمیت و کیفیت باعث سوء تغذیه و کاهش مقاومت بدن زندانیان شده است. این شیوه حداقل در ۲ زندان بندرعباس و زاهدان بکار برده می شود.

از سویی دیگر، زندانانیان در صورت بیمار شدن می بایست خود هزینه دارو و درمان خود را بپردازند.اکثر زندانیان قادر به پرداخت هزینه دارو و درمان خود نیستند به همین دلیل آمار مرگ و میر سیر تصاعدی خود را پیش می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها، محدودیتها و اذیت و آزارها علیه زندانی سیاسی تبعیدی ارژنگ داودی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه های بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران
۱۳ تیر ۹۲ برابر با ۴ ژولای ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.