بازگرداندن یک معلم به زندان و تشکیل پرونده‌ جدید برای یک معلم دیگر

چهارشنبه, 24ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

محمود بهشتی لنگرودی (راست) و اسماعیل عبدی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران

کانال تلگرامی «معلمان عدالت‌خواه» خبر داده است که محمود بهشتی لنگرودی، معلم زندانی به علت تمدید نشدن مرخصی‌اش به زندان بازگشته است.

آقای لنگرودی که سخنگوی کانون صنفی معلمان است، روز اول بهمن سال ۹۸ پس از آن‌که قوه قضائیه برای جلوگیری از شیوع کرونا به برخی زندانیان مرخصی داد، به مرخصی آمد.

بازگشت دوباره این معلم به زندان در حالی صورت می‌گیرد که به نوشته کانال تلگرامی معلمان،‌ با توجه به اینکه او یک سوم حبسش را گذارنده است، مسئولان قضایی زندان به او گفته بودند که مشمول بخشنامه نوروزی قوه قضائیه شده و دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

این معلم زندانی در سال‌های ۸۳ تا ۹۶ چهار بار بازداشت شد و در سه پرونده مختلف در مجموع ۱۴ سال حکم زندان گرفت که پنج سال آن قابل اجراست.

در خبری دیگر، کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر اعلام کرد که قوه قضائیه پرونده‌ای جدید برای اسماعیل عبدی، معلم زندانی، گشوده است تا بتواند او را کماکان در زندان نگه دارد.

آقای عبدی که از فعالان صنفی معلمان است، سال ۹۴ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شد.

بر اساس اطلاعیه کانون فرهنگیان اسلامشهر، آقای عبدی «در یک پرونده ساختگی و دروغین» که مختومه شده بود، دوباره به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

اسماعیل عبدی که از روز ۱۸ اسفند به مرخصی آمده بود، روز اول اردیبهشت پس از مراجعه به دادسرای امنیت زندان اوین برای تمدید مرخصی خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.