ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از بی‌خبری درباره چهار زندانی محکوم به اعدام

چهارشنبه, 24ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای درباره احتمال اعدام مخفیانه چهار زندانی در خوزستان و آذربایجان غربی ابراز نگرانی کرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواست که «بی‌درنگ» وضعیت آنان را اعلام کنند.

در این بیانیه اعلام شده که امتناع مقامات از ارائه اطلاعات به خانواده‌های این چهار زندانی به نگرانی‌ها در مورد شکنجه یا اعدام مخفیانه آنان دامن زده است.

حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان از ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ از زندان شیبان اهواز و هدایت عبدالله پور از ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ از زندان ارومیه به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

در همین حال کریم دحیمی، فعال حقوق بشر، اعلام کرد که این سه زندانی ساعاتی پیش از اعتراض زندانیان در شیبان اهواز، از این زندان منتقل شده اند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

وی گفت که انتقال این سه نفر از زندان پیش از ماه رمضان نگرانی درباره احتمال اعدام آنان را افزایش داده است چرا که معمولا پیش از ماه رمضان اعدام‌ها بیشتر می‌شود.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که این چهار نفر در پی محاکمات «به شدت ناعادلانه و با وجود در میان بودن ادعاهای جدی شکنجه که هرگز در مورد آن تحقیق نشده» است، به اعدام محکوم شده‌اند.

على خسرجى، ۲۷ ساله، حسین سیلاوى، ۳۱ ساله، از اهالى منطقه خبینه اهواز و ناصر خفاجیان (مرمضى)، ۳۴ ساله (از درجه داران نیروی انتظامی)، متهم به همکاری و شرکت در حمله مسلحانه به کلانتری ۲۳ کوی مجاهد اهواز در روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، هستند.

همچنین به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو،  ماموران زندان ارومیه عصر روز شنبە ٢٠ اردیبهشت، هدایت عبداللەپور، زندانی سیاسی محکوم بە اعدام را از بند زندانیان سیاسی بە خارج از زندان منتقل کرده‌اند.

 هدایت عبداللە پور روز چهارشنبە ٢۶ خرداد ٩۵ همراه با دەها شهروند دیگر اهل اشنویە از سوی نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران این شهرستان بازداشت شد و به اتهام همکاری با حزب دموکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شده است.

وی متهم شده که در جریان یک درگیری در روستای «قرەسەقل» اشنویە میان نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران و سپاه پاسداران حضور داشته است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.