صدور حکم جلب یک ‌نویسنده و محقق جهت اجرای حکم در ایران

سه شنبه, 30ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

مژگان کاوسی، ‌نویسنده و محقق، در صفحه اینستاگرامش از صدور حکم جلب خود توسط شعبه ۲ اجرای احکام شهرستان نوشهر برای تحمل حکم زندان صادره خبر داده است.

مژگان کاوسی روز جمعه ۲۶ اردیبهشت با انتشار دو ویدئو در اینستاگرام خود اعلام کرد که حکم صادره علیه او برای اجرای حکم ۷۶ ماه و ۱۵ روز زندان او به شعبه ۲ اجرای احکام شهرستان نوشهر ارسال و حکم جلبش صادر شده است. این حکم اسفند ماه سال گذشته توسط دادگاه تجدید نظر استان مازندران علیه خانم کاوسی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق مردم به بر هم زدن نظم عمومی» و «عضویت در گروه‌های معاند نظام» صادر شده بود.

لازم به ذکر است که خانم کاوسی در ابتدا از سوی دادگاه بدوی نوشهر به ۶۹ ماه زندان محکوم شده بود، اما این حکم در دادگاه تجدید نظر استان مازندان با شکایت دادستان مبنی بر کم بودن حکم صادره و رد دفاعیات وکیل پرونده به ۷۶ ماه و ۱۵ روز افزایش یافته است.

به گفته این نویسنده و محقق کُرد ایرانی، وی در طول مدت آزادی به‌دلیل برخی مشکلات پزشکی تحت مداوای پزشکان معالج خود قرار داشته است و در حال حاضر پزشکان وی اعلام کرده‌اند که خانم کاوسی باید خارج از زندان تحت مداوا قرار بگیرد؛ اما این درخواست از سوی شعبه دوم اجرای احکام رد شده است.

مژگان کاوسی در این ویدئو همچنین می‌گوید، روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت همسر وی برای پیگیری پرونده و پس گرفتن لوازم شخصی که در زمان بازداشت این ‌نویسنده و محقق کرد توسط نیروهای امنیتی ضبط شده بود به شعبه ۲ اجرای احکام مراجعه کرده که به‌طور تصادفی در پی دیدار با کارشناس مسائل قضایی مربوط به شعبه فوق، متوجه شده است که حکم جلب خانم کاوسی در همان روز صادر شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، مژگان کاوسی روز دوشنبە ٢٧ آبان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی ۲۲ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ساری به بند نسوان زندان نوشهر منتقل و در نهایت ۲۸ آذر ماه با قید وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده است.

وزارت خارجه آمریکا بارها برخوردهای خشونت آمیز رژیم جمهوری اسلامی با مردم ایران به بهانه‌های مختلف، از جمله برخورد با آزادی انتخاب نوع پوشش، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط عوامل رژیم را محکوم کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.