مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی: ۷۹۲ نفر از کادر درمانی کشور به کرونا مبتلا شده و ۱۰۷ نفر جان‌باختند

سه شنبه, 30ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی از ابتلای ۷۹۲ نفر از کادر درمانی کشور به کرونا خبر داد و شمار جان‌باختگان را ۱۰۷ نفر اعلام کرد.

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی، روز دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت که تاکنون ۱۰۷ نفر از کادر درمانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۷۹۲ نفر از این عزیزان به کووید۱۹ مبتلا شدند.

این مقام سازمان نظام پزشکی گفت که درحال جمع‌آوری آمار دقیق از سراسر کشوریم تا بدانیم دقیقا چه تعداد از کادر درمان صرفا در مصاف با کووید۱۹ مبتلاء شده و یا بر سر خدمت جان خود را نثار کرده‌اند.

آماری متفاوتی از سوی مقام‌های مسول درباره شمار کادر درمانی جان‌باخته اعلام شده است از جمله مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت پنج روز قبل در یک برنامه تلویزیونی گفت که بنابر آماری که من اطلاع دارم ۱۱۹ نفر از پرستاران، پزشکان و کارکنان نظام سلامت بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند اما آمار دقیق را باید بخش دیگری از وزارت بهداشت اعلام کند.

درباره تعداد موارد ابتلای کادر درمانی به کرونا نیز آمارهای اعلا شده از سوی روسا و مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی بسیار بیشتر از ۷۹۲ نفر اعلام شده از سوی مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی است و فقط در یک مورد روز یک‌شنبه رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت که در این استان ۳۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

طاهره زاهد صفت، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نیز گفته گذشته گفته بود که در طول بحران کرونا ۲۵۰ تن از کادر پرستاری گیلان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و علاوه بر این صدها پرستار نیز در منزل به مداوا پرداختند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.