تداوم بازداشت رضا اسلامی، مدرس حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی

سه شنبه, 30ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رضا اسلامی، دانشیار دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با گذشت ۹ روز کماکان در بازداشت بسر می‌برد. آقای اسلامی روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. پس از بازداشت آقای اسلامی دفتر وی در دانشکده حقوق مورد بازرسی قرار گرفته و شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ او توسط ماموران ضبط شدند. از سوی دیگر غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز خبر بازداشت این استاد دانشگاه را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اسلامی، دانشیار دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده حقوق شهید بهشتی با گذشت ده روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

آقای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. پس از بازداشت دفتر آقای اسلامی در دانشکده حقوق مورد بازرسی قرار گرفته و شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ او ضبط شدند.

از سوی دیگر غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت خبر بازداشت این استاد دانشگاه را تایید کرده است.

آقای اسماعیلی امروز در جریان نشست خبری خود، در پاسخ به سوالی درباره دستگیری یکی از اساتید در دانشگاه شهید بهشتی مدعی شد: «دستگیری در دانشگاه انجام نشده و حضور ضابطین در دانشگاه برای این بود که بعد از بازداشت فرد در بازجویی خودش اقرار و اعتراف کرده که بخشی از اسناد مجرمانه او در اتاق کارش و دانشگاه در لپ تاپ وی نگهداری می شود؛ رفتند و این اسناد را از اتاق وی برداشتند وقتی فرد ادعا می کند اسناد مجرمانه در اتاقش است باید آنرا برداریم؛ یا برای خنثی سازی بمب هم نباید مراجعه کنیم؟!»

رضا اسلامی، دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه مک گیل کانادا و یکی از اساتید رشته حقوق بشر و حقوق محیط زیست در دانشگاه شهید بهشتی است.

 آقای اسلامی دارای بیش از ۵۰ مقاله داخلی و بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است. وی همچنین تا کنون موفق به تالیف و ترجمه ۱۹ کتاب در زمینه حقوق بشر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.