مایک پمپئو: لفاظی‌های خبیثانه خامنه‌ای، نماینده سنت رواداری مردم ایران نیست

پنجشنبه, 1ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از یک توئیت علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، آن را «اظهارات یهودستیزانه نفرت‌انگیز و انزجارآور» نامید.

مایک پمپئو روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در توئیتر خود ضمن بازنشر توئیت خامنه‌ای نوشت: «ایالات متحده اظهارات یهودستیزانه نفرت‌انگیز و انزجارآور خامنه‌ای، رهبر [جمهوری اسلامی]، را محکوم می‌کند. آنها در توئیتر و یا هیچ‌یک از دیگر رسانه‌های اجتماعی، جایی ندارند. ما می‌دانیم که لفاظی‌های خبیثانه خامنه‌ای، نماینده سنت رواداری مردم ایران نیست.»

 
Secretary Pompeo @SecPompeo
 

The United States condemns Supreme Leader Khamenei’s disgusting and hateful anti-Semitic remarks. They have no place on Twitter or on any other social media platform. We know Khamenei’s vile rhetoric does not represent the Iranian people’s tradition of tolerance.

مشاهده عکس در توییتر
۴٬۴۶۸ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

وزیر خارجه آمریکا همچنین در توئیت دیگری نوشت: «رهبر بزرگترین حامی حکومتی تروریسم و یهودستیزی در جهان هولوکاست را انکار می‌کند، برای تروریست‌های ضداسرائیل پول و اسلحه می‌فرستد، و حالا فراخوان نازی‌ها برای راه‌حل نهایی را به کار گرفته است. … آیا این کسی است که بشود در زمینه [داشتن] اسلحه مرگبار به او اعتماد کرد؟»

اشاره آقای پمپئو به توئیت‌ها و پوستری است که سایت علی خامنه‌ای منتشر کرده که درباره مناقشه اسرائیل و فلسیطینی‌ها از عبارت final solution به معنای «راه‌حل نهایی» استفاده کرد. این عبارتی است که در دوران هیتلر توسط نازی‌ها برای کشتار جمعی سیستماتیک یهودیان استفاده شده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در توئیتر به زبان‌های فارسی و انگلیسی واکنش نشان داد.

 
VOA Farsi @VOAIran
 

نخست وزیر اسرائیل در واکنش به پوستر دفتر خامنه‌ای نوشت: تهدید برای به اجرا گذاشتن “راه‌حل نهایی” علیه اسرائیل، طرح “راه‌حل نهایی” نازی‌ها برای نابودی یهودیان را به یاد می‌آورد.او باید بداند هر حکومتی که را به نابودی کند، خودش را در خطر نابودی خواهد یافت

مشاهده عکس در توییتر
۳۱ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

همچنین جاناتان گرینبلات رئیس «اتحادیه ضد افترا» با بازنشر پوستر توئیتر خامنه‌ای نوشت که او تعبیر نازی‌ها را بکار برده و با عبارت «راه‌حل نهایی»‌ خواستار نابودی کشور یهودی شده است.

 
Jonathan Greenblatt @JGreenblattADL
 

Khamenei, the Supreme Leader of the #1 state sponsor of antisemitism + terror, is calling for the “final solution” to destroy the Jewish state. He uses a Nazi slogan associated with genocide and envisions terrorist groups storming the Temple Mount. Let that sink in. Disgusting.

مشاهده عکس در توییتر
۸۵ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

جمهوری اسلامی بارها از محو کشور اسرائیل گفته و هفته پیش بخشی از مقبره «استر و مردخای» که از مکان‌های مقدس یهودیان است، در شهر همدان در ایران به آتش کشیده شد. مقامات ایران ابتدا این خبر را تکذیب کردند و بعد گفتند یک نفر را در این مورد دستگیر کرده‌اند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.