خامنه‌ای اسرائیل را به غدّه‌ی سرطانی و ویروس کرونا تشبیه کرد که بگفتۀ او باید ریشه کن شود

جمعه, 2ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی زندۀ روز دوم خرداد ١٣٩٩ به مناسبت روز قدس

آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی زندۀ روز دوم خرداد ١٣٩٩ به مناسبت روز قدس © DR

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در یک سخنرانی زنده  به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی “روز جهانی قدس” نامیده می‌شود، اسرائیل را به غدّه‌ی سرطانی و ویروس کرونا تشبیه کرد که قدرت های استعماری غربی‌ و کمپانی‌داران یهودی به عنوان یک پایگاه حضور و نفوذ دائمی در غرب آسیا و به هدف دخالت و تحمیل و تسلّط بر کشورها و دولت‌های این منطقه ایجاد کرده اند. او در سخنانش اتهام “یهودی‌ستیزی” را رد کرد و گفت “صهیونیسم” خود یک “بدعتی در آئین یهود و کاملاً بیگانه است.”

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت ” روز قدس” فلسطینان را مردمانی مظلوم و ستم کشیده توصیف کرد که با سبعیت استعمار و “رژیم جعلی صهیونیسم” از خانه و سرزمین اجدادی خود بیرون رانده شده اند. او  مبارزه برای آزادی فلسطین را جهاد نامید و گفت: “همه باید ملّت فلسطین را در این جهاد مقدّس یاری کنند. همه باید دست مبارز فلسطینی را پُر، و پشت او را محکم کنند. ما با افتخار، هر چه در توان داشته باشیم در این راه انجام خواهیم داد.”

آقای خامنه ای سخن خود را با یاد آوری چگونگی ایجاد دولت اسرائیل آغاز کرد. او گفت:” اوّلین سخن، یادآوری بزرگیِ فاجعه‌ی غصب کشور فلسطین و تشکیل غدّه‌ی سرطانی صهیونیستی در آن است. در میان جنایات بشری دوران‌های نزدیک به زمان حاضر، هیچ جنایتی در این حجم و با این شدّت وجود ندارد. غصب یک کشور و بیرون کردن مردم برای همیشه از خانه و کاشانه و سرزمین اجدادی خود، آن هم با فجیع‌ترین انواع قتل و جنایت و هلاکِ حَرث و نسل و ده‌ها سال تداوم این ستم تاریخی، حقیقتاً یک رکورد جدید از سَبُعیّت و شیطان‌صفتی بشر است.”

  آقای خامنه ای عامل و مجرم اصلی “این فاجعه” را دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها دانست و گفت:” آن روزی که دولت‌های فاتح جنگ اوّل جهانی، منطقه‌ی غرب آسیا، یعنی قلمرو آسیایی حکومت عثمانی را به عنوان مهم‌ترین غنیمت جنگی، میان خود در کنفرانس پاریس تقسیم می‌کردند، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سال‌ها پیش از آن، با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیّای نقش‌آفرینی کرده بود؛ و اکنون زمینه‌های عملی آن فراهم می‌شد. از همان سال‌ها مقدّمات را به تدریج در کنار هم چیدند و سرانجام پس از دوّمین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاری دولت‌های منطقه، ضربه‌ی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملّتِ صهیونیست را اعلام کردند. آماج این ضربه در درجه‌ی اوّل ملّت فلسطین و در درجه‌ی بعد همه‌ی ملّت های این منطقه بودند.”

مقام‌های جمهوری اسلامی در ادبیات متداول خود از اسرائیل با عنوان “رژیم صهیونیستی” نام می برند.

آقای خامنه ای در ادامه گفت که کشورهای استعماری  برای اهداف شوم خود ” این رژیم جعلی و غاصب را به انواع امکانات قدرت‌آفرین چه نظامی و چه غیر نظامی حتّی تسلیحات اتمی مجهّز کردند و رشد این غدّه‌ی سرطانی را در پهنه نیل تا فرات در برنامه‌های خود گنجاندند.”

رهبر جمهوری اسلامی مبارزه برای آزادی فلسطین را “جهاد فی سبیل اللّه” خواند و گفت: هدف این مبارزه، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. فرو کاستن آن به تشکیل دولتی در گوشه‌ای از این سرزمین، آن هم به شیوه‌ی تحقیرآمیزی که در ادبیّات صهیونیست‌های بی‌ادب از آن یاد می‌شود، نه نشانه‌ی حق‌جویی است و نه نشانه‌ِی واقع‌بینی است.” خامنه ای از مسلمانان جهان خواست در این راه به پاخیزند و مسئله فلسطین را زنده نگاه‌ دارند. او با تمجید از نیروهای حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی گفت: “با ظهور جبهه‌ مقاومت، کار بر رژیم صهیونیستی سخت و سخت‌تر شد و البتّه در آینده بسی سخت‌تر هم خواهد شد.”  

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از”سیاست عادّی‌سازی” حضور اسرائیل در منطقه خاورمیانه به شدت انتقاد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی، عادی‌سازی حضور إسرائیل را سیاست‌ آمریکا دانست و از برخی دولت‌های عربی به عنوان”پادوی آمریکا” نام برد که “به تهیه مقدمات لازم آن”پرداخته‌اند. خامنه‌ای همچنین با انتقاد از نقش نهادهای بین‌المللی در دفاع از حقوق فلسطینیان، سازمان ملل را “سازمان به اصطلاح ملل” خواند.

خامنه ای در بخش دیگری از سخنران خود “صهیونیسم” را به ویروس کرونا تشبیه کرد و گفت” باید با واقعیت‌های مهلک و زیان‌بخش مبارزه کرد.”

او درسخنانش اتهام “یهودی‌ستیزی” را رد کرد. خامنه ای گفت:” فلسطین متعلّق به فلسطینیان است، و باید با اراده‌ی آنان اداره شود. طرح همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی تنها نتیجه‌ای است که باید بر چالشهای امروز و فردای فلسطین مترتّب شود. این طرح نشان میدهد که ادّعای یهودی ستیزی که غربیان با بوقهای خود آن را تکرار میکنند، بکلّی بی‌اساس است. در این طرح، فلسطینیانِ یهودی و مسیحی و مسلمان، در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین میکنند؛ آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی است و صهیونیسم، خود بدعتی در آئین یهود و کاملاً بیگانه از آن است.”

یادآور می شویم چند روز پیش استفاده وبسایت او از عبارت “راه حل نهایی” برای توصیه به همه‌پرسی جنجال برانگیز شد. در دوران جنگ جهانی دوم رهبران آلمان نازی برای کشتار میلیون‌ها یهودی همین عبارت را به کار برده بودند.

همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برنامه ها و مراسمی در دفاع از فلسطینیان و علیه اسرائیل برگزار می‌شود. این روز با پیشنهاد آیت الله حمینی،  رهبر پیشین ایجاد شده و “روز قدس” نامیده می شود. برنامه‌ها “روز قدس” امسال به دلیل شیوع کرونا لغو و یا محدود شده است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.