حمله پهپادی به نیروهای سپاه در سوریه

یکشنبه, 4ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

گزارش شده است که سه عضو سپاه پاسداران کشته شده‌اند

اغلب حملات به نیروهای سپاه در سوریه در منطقه ابوکمال و دیرالزور در مرز با عراق انجام می‌شود- قدس‌انلاین

دیدبان حقوق بشر سوریه روز یک‌شنبه به نقل از منابع خود از کشته‌ شدن سه عضو سپاه پاسداران در حمله پهپادی در منطقه المیادین سوریه خبر داده است.

هنوز هیچ گزارش رسمی درباره عامل این حمله مرگبار منتشر نشده است.

بر اساس گزارش گروه دیدبان حقوق بشر سوریه، این حمله در جریان جابه‌جایی این نیروها صورت گرفته و تخریب بخش فوقانی خودروی حامل این افراد نشان می‌دهد که از آسمان هدف قرار گرفته‌اند.

زمان انجام این حمله ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته به وقت محلی بوده است.

المیادین منطقه‌ای در شرق سوریه و حد فاصل دو شهر البوکمال و دیرالزور در مرز این کشور با عراق است.

نیروهای سپاه پاسداران و حشد‌الشعبی عراق عمدتاً از شاهراه ارتباطی‌ای که از بغداد آغاز می‌شود و بعد از گذشتن از الرمادی و قائم وارد خاک سوریه می‌شود، برای انتقال تجهیزات، نیروهای نظامی و فرماندهان منطقه‌ای استفاده می‌کنند.

هفته گذشته نیز هواپیماهای ناشناس پایگاه مزیلا در همین منطقه را هدف قرار دادند که در نتیجه علاوه بر تخریب ساختمان فرماندهی این پایگاه هفت شبه‌نظامی وابسته به سپاه کشته شدند.

منطقه البوکمال و صحرای المیادین برای نیروهای ایرانی ارزش نمادین نیز دارد. قاسم سلیمانی پس از بیرون راندن نیروهای داعش از شهر البوکمال در آبان‌ماه سال ۹۶ به علی خامنه‌ای نامه‌ای نوشت و از پایان کار داعش در سوریه و پیروزی سپاه و ارتش سوریه خبر داد.

این منطقه بارها هدف حملات نظامی جنگنده‌های اسرائیل قرار گرفته است؛ حملاتی که البته اسرائیل مسئولیت‌شان را نمی‌‌پذیرد و سپاه هم سکوت می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.