زرتشت احمدی راغب به دادسرای اوین احضار شد / سند

یکشنبه, 11ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی روز شنبه ۱۰ خرداد طی احضاریه‌ای به دادسرای اوین احضار شد. در این ابلاغیه دلیل احضار وی “عکسبرداری از مناطق ممنوعه” عنوان شده است. بر اساس این ابلاغیه وی باید تا تاریخ ۱۵ خرداد ۹۹ در شعبه ۱ دادسرای اوین حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی روز شنبه ۱۰ خرداد طی احضاریه‌ای به دادسرای اوین احضار شد.

در این احضاریه که در تاریخ ۱۰ خردادماه ۹۹ توسط علی قناعت کارماوردیانی، بازپرس شعبه ۱ دادسرای اوین صادر و به صورت الکترونیک به وی ابلاغ شده، اتهام آقای احمدی راغب “عکسبرداری از مناطق ممنوعه” عنوان شده است.

بر اساس این ابلاغیه وی باید تا تاریخ ۱۵ خرداد ۹۹ در شعبه ۱ دادسرای اوین حاضر شود.

زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد.

آقای احمدی راغب، پیشتر طی احضاریه‌ای در پرونده‌ای دیگر برای تیرماه ۹۹ به شعبه دادگاه انقلاب تهران احضار شد. در این احضاریه آمده بود: “در خصوص شکایت شهرداری فردوسیه و رسول شریفیان علیه شما مبنی بر تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شوید”.

آقای احمدی راغب پیشتر نیز در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت وی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او اواسط مهرماه  ۹۸ با پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۲۳ دیماه همان سال پس از بیش از ۵ ماه بازداشت، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. اتهامات مطرح شده علیه این فعال مدنی، “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به روسای قوای سه گانه” مطرح شده است.

او در اردیبهشت‌ماه و تیرماه ۹۸ در حالی که در اعتراض به اخراجش از کار در مقابل دفتر شهرداری فردوسیه دست به تحصن زده بود، بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده بود.

آقای احمدی راغب، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۹ ماه حبس محکوم شد. این فعال مدنی به فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق اقداماتی چون نشر محتوا در فضای مجازی و حضور در تجمعات متهم شد.

او در در بهمن‌ماه ۹۴ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در صفحه شخصی خود در فیسبوک” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

زرتشت احمدی راغب، آتش نشانی است که پس از ۱۷ سال سابقه کار به دلیل فعالیت های مدنی و منتقدانه از کار اخراج شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.