سخنگوی دولت ایران: کرونا به ۱۳ رسته شغلی ۱۰۸ هزار میلیارد تومان ضرر زد

دوشنبه, 12ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون «فقط ۱۳ رسته محاسبه شده را با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد» مواجه کرده است.

ربیعی، روز دوشنبه ۱۲ خرداد، در یک نشست خبری در این زمینه ادامه داد: «در اسفند سال گذشته ۶۵  هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب‌وکارهای ما آسیب دیده است.»

پیشتر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فهرست ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده؛ مراکز مربوط به گردشگری؛ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری؛ حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری؛ دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی؛ مراکز تولید و توزیع پوشاک؛ مراکز تولید و توزیع کیف و کفش؛ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه؛ مراکز ورزشی و تفریحی؛ مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای؛ مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی؛ موسسات خصوصی درمانی و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و گرمابه، این ۱۳ رسته شغلی هستند.

ربیعی همچنین درباره پیش‌بینی بانک مرکزی درباره تورم گفت: «بانک مرکزی برای یک سال آینده پیش‌بینی کاهش تورم را تا ۲۴ درصد انجام داده است. البته تلاش‌شان برای ۲۲ درصد هم هست.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.