کشته شدن یک شهروند توسط ماموران اطلاعات نیروی انتظامی دشتستان

چهارشنبه, 14ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ایمان ملاکی شهروند اهل دشتستان در استان بوشهر در تاریخ ۲۵ فروردین امسال با شلیک ماموران اطلاعات نیروی انتظامی دشتستان در منزل خود به قتل رسید. این ماموران برای بازداشت برادر این شهروند به منزل آنها مراجعه کرده و صبح روز حادثه از روی دیوار وارد منزل آنان شده‌اند. ورود ناگهانی ماموران بدون لباس نیروی انتظامی و نشان ندادن حکم منجر به درگیری و در نهایت تیراندازی به آقای ملاکی شد. ایمان ملاکی از ناحیه گردن، پا و کمر مجروح شده و نهایتا جان خود را از دست داد. خانواده آقای ملاکی کماکان تحت فشار این نهاد امنیتی برای عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت فرزندشان قرار دارند. همچنین روز دوشنبه ۱۲ خردادماه سنگ مزار وی به صورت شبانه شکسته شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایمان ملاکی شهروند اهل دشتستان در استان بوشهر در تاریخ ۲۵ فروردین ۹۹ با شلیک ماموران اطلاعات نیروی انتظامی دشتستان در منزل خود به قتل رسید.

یک منبع نزدیک به خانواده ملاکی درخصوص این واقعه به هرانا گفت: “صبح روز ۲۵ فروردین ماه ماموران بدون هیچ اخطار و ابلاغ قبلی به منزل این خانواده رفته و با پریدن از دیوار وارد خانه شدند. این ورود غیرمنتظره و رفتار آنان منجر به درگیری شده و در نهایت ایمان ملاکی از ناحیه گردن، پا و کمر زخمی شد. فرمانده آنها پس از بلند شدن صدای تیراندازی وارد خانه می شود و خود را معرفی می‌کند. ماموران در این لحظه قصد ترک خانه را داشتند اما اعضای خانواده جلوی خروج آنان را گرفته و از آنها خواستند که ایمان را به بیمارستان منتقل کنند. چرا که در تماس با اورژانس به آنها گفته شده بود که در حال حاضر آمبولانسی برای اعزام وجود ندارد. در نهایت ایمان به بهداری شهر کلمه و مدتی بعد به بیمارستان برازجان منتقل شد. اما متاسفانه جراحت و خونریزی به حدی شدید بود که جان خود را از دست داد”.

پس از وقوع این ماجرا نیروی انتظامی حامد ملاکی، برادر مقتول را متهم به قتل کرده و اعضای خانواده را برای عدم اطلاع رسانی در خصوص این ماجرا تحت فشار قرار داده است.

این منبع مطلع درباره علت مراجعه ماموران به منزل گفت: “در روز ۱۱ فروردین درگیری مسلحانه‌ای در یکی از نخلستان‌های اطراف روستای فاریاب درگرفته و در جریان این حادثه یک نفر از ناحیه پا زخمی شد. به دلیل سابقه پیشین حامد ملاکی در دعوا، به او مظنون شده و با حامد تماس گرفتند. حامد اصلا در جریان این درگیری نبود اما به دلیل آشنایی قبلی با طرفین درگیری تماس گرفته و آنها را وادار کرد که خودشان را معرفی کنند و حتی سلاح‌هایشان را تحویل نیروی انتظامی دادند. با این حال روز بیست‌وپنج‌ام دوباره به خانه این خانواده مراجعه کردند که منجر به این حادثه شد. با وجود تسلیم شدن طرفین دعوا به نیروی انتظامی، همچنان نیروی انتظامی خانواده شاکی آن درگیری را تهدید می‌کند که نباید شکایت خود را از حامد ملاکی پس بگیرند. حالا اتهام قتل برادر را نیز به گردن حامد انداخته‌اند و او بالاجبار متواری شده است”.

فشار نهادهای امنیتی کماکان بر این خانواده ادامه دارد، در آخرین مورد سنگ مزار ایمان ملاکی روز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۹۹ به صورت شبانه شکسته شده است. خانواده ایمان ملاکی در واکنش به قتل فرزندشان از نیروی انتظامی این شهرستان شکایت کرده‌اند.

ایمان ملاکی، فرزند شیرزاد، مجرد و ۳۵ ساله به شغل چوپانی اشتغال داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.