کامران درویشی، زندانی سیاسی در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان ارومیه منتقل شد

شنبه, 17ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – کامران درویشی، زندانی سیاسی در زندان ارومیه که از تاریخ ۱۲ خردادماه در اعتراض به اجرایی نشدن اصل تفکیک جرائم با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد، امروز شنبه ۱۷ خردادماه از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹، کامران درویشی، زندانی سیاسی در زندان ارومیه از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شد.

آقای درویشی که در اوایل فروردین امسال به مرخصی اعزام شد، با اتمام ایام مرخصی در تاریخ ۱ خرداد به زندان بازگشته و به بند زندانیان مرتبط با مواد مخدر منتقل شد. کامران درویشی در اعتراض به همین امر و اجرایی نشدن اصل تفکیک جرائم از تاریخ ۱۲ خردادماه با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی در همین خصوص به هرانا گفت: “کامران درویشی از تاریخ ۱ خردادماه به بند زندانیان مرتبط با مواد مخدر منتقل شده است. اعتصاب غذای آقای درویشی نیز به همین دلیل صورت گرفته است. این بند بسیار کثیف و ناامن است. آقای درویشی پیشتر و همچنین امروز در برابر وصل کردن سرم مقاومت کرده و بر خواسته خودش مانده است. خانواده وی نزد رئیس زندان هم مراجعه کرده اند اما او به خانواده گفته است که در این باره کاری از دستش ساخته نیست”.

کامران درویشی پیشتر در بهمن ماه ۹۸ در پی ورود ماموران گارد زندان به بند مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

کامران درویشی از اهالی ارومیه است که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال ١٣٩۵ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد، او پس از محاکمه توسط شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «ارتباط با یکی از گروه های اپوزیسیون» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی زندان ارومیه که دوره محکومیت ۵ ساله خود را می‌گذراند، در فروردین ماه سال ۹۸ نیز به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی این شهر منتقل و با گشایش پرونده‌ای جدید، اتهامات “اخلال در نظم زندان” و “توهین به مقدسات” به وی تفهیم شده بود. گفتنی است این پرونده سازی با دخالت نهادهای امنیتی به خاطر مشارکت وی در اعتصاب گسترده زندانیان و درگیری‌های مهرماه سال ۹۷ در زندان ارومیه صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.