دو پرسش ساده و صریح از آقای صادق لاریجانی در بارۀ اکبر طبری

یکشنبه, 18ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن
جناب ایشان از این همه تخلف و رشوه خواری توسط این فرد چنان که در متن کیفرخواست آمده و به عبارت دیگر از حضور مجسمۀ فساد در کنار خود اطلاع داشته‌اند یا نه؟

عصر ایران؛ سروش بامداد – متن کیفرخواست اکبر طبری معاون سابق اجرایی قوه قضاییه در دوره ریاست آقای صادق لاریجانی به معنی واقعی کلمه تکان‌دهنده است.

ممکن است گفته شود معاون اجرایی نبوده و در حوزۀ ریاست سمت داشته یا در استخدام قوه قضاییه نبوده یا هر توضیح دیگر. اما هر چه بوده این فرد به آقای صادق لاریجانی نزدیک بوده و از آن استفاده یا سوء استفاده می کرده است و این قابل انکار نیست. از متن کیفرخواست نیز همین نزدیکی برمی‌آید چون بدون این نزدیکی نمی‌توانست چنان اختیارات و جسارتی پیدا کند و به تعبیری که در متن کیفرخواست آمده دفتر او به کانونی برای حل پرونده ها – بخوانید کار چاق کنی کلان – تبدیل شود.
دو پرسش ساده و صریح از آقای صادق لاریجانی دربارۀ اکبر طبری
متن کیفرخواست جداگانه منتشر شده و با این متن پیوند دارد و می توانید بخوانید و تکرار نمی‌کنم. همین قدر هست که بر اساس اظهارات نمایندۀ دادستان، رشوه‌های کلان می‌گرفته‌ و کار از کار چاق کنی گذشته بوده آن هم درون دستگاه قضایی و هر چند هنوز متهم است اما ۲۵۰ پرونده کلاسه دربارۀ اتهامات او تشکیل شده و رمان کلیدر نیست که ۱۰ جلد شده باشد. اتهاماتی که می‌تواند عنوان سلطان رشوه را از فرد اعدام شدۀ قبلی سلب کند و به او اختصاص یابد.

این نوشتۀ کوتاه اما به قصد طرح دو پرسش از رییس پیشین دستگاه قضایی اسـت:

۱- جناب ایشان از این همه تخلف و رشوه خواری توسط این فرد چنان که در متن کیفرخواست آمده و به عبارت دیگر از حضور مجسمۀ فساد در کنار خود اطلاع داشته‌اند یا نه؟ اگر آری چرا اقدام نکردند و چرا در زمان ریاست خود ایشان این جرثومه را دادگاهی نکردند؟ و اگر نه، وقتی از نزدیک خود اطلاع نداشتند از دورها چگونه اطلاع داشتند؟

۲- اگر اطلاعات مربوط به این فرد در زمان ریاست ایشان به دست رسانه‌ای می‌رسید امکان انتشار و افشاگری داشت یا با آن برخورد می‌شد؟

پاسخ به همین دو پرسش کافی است و نیاز به توضیح بیشتر نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.