اطلاعیه نهضت مقاومت ملی ایران ادعاهای روزنامه السیاسیه را پس از انتشار “کذب محض” خوانده بود

چهارشنبه, 19ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

روزنامه السیاسیه مورخ ۳ بهمن ۱۳۶۰ (۲۳ ژانویه ۱۹۸۲) ادعا نموده بود که دکتر شاپور بختیار در مصاحبه ای گفته است “یقینا جزایر سه گانه مال ما نیست و ممکن نیست در آنها زندگی کنیم. پس برای چه در این مورد با همسایگان مان بجنگیم. بدون شک این کار دیوانگی است!”. نهضت مقاومت ملی ایران در آن زمان بلافاصله پس از اطلاع از این ادعا  به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۶۰ (۲ مارس ۱۹۸۲) بیانیه ای داد که در قیام ایران شماره ۳۱ مورخ ۵ مارس ۱۹۸۲ انتشار یافت. گراور این اطلاعیه در زیر آمده است.

bayanieh nehzat
سایت ملیون ایران: اما در اینجا اشاره به آقای کیانوش ایرانی که بیانیه السیاسیه را بطور وسیع در اینترنت منتشر کرده است نیز ضروری به نظر میرسد. ایشان ادعا میکند که چون در ایران است نمیتواند نام حقیقی خود را منتشر سازد. ایشان در سالِ گذشته هم ادعا نمود که دکتر بختیار با مسافرت به عراق صدام حسین را تشویق به جنگ علیه ایران نموده است. مدرک ایشان هم اسنادی بود که ادعا میکردند از طرف محقق معتبری تهیه شده است. بعد معلوم شد که اولا محقق نامبرده در سایت دیپلماتیک جمهوری اسلامی قلم میزند و دوما اینکه کمی دقت  نشان میداد که آن اسناد به هیچ رو نشاندهنده اینکه دکتر بختیار صدام را دعوت به حمله به ایران کرده است، نمیباشند.

برای اینکه روشن شود صحبتهای آقای کیانوش ایرانی در این مورد هم تا چه حد خلاف واقع بود به سخنان خود دکتر بختیار در مورد حمله عراق به ایران در این ویدئو توجه فرمائید.

اکنون نیز آقای کیانوش ایرانی که یک شخصیت مجازی است و به این جهت میتواند هر ادعائی را بنماید، برای بدنام کردن دکتر بختیار ظاهرا مدرک جدیدی را انتشار داده است. حال آنکه هر فرد که حد اقل آشنائی را با مواضع اپوزیسیون ایران داشته باشد میداند که دکتر بختیار علاوه بر اینکه آزادیخواه و دموکرات بود فردی ملی، وطن پرست و طرفدار تمامیت ارضی ایران بود. او ضمن اینکه همواره خواهان حس احترام متقابل میان ایرانیان و همسایگان ایران بود، در تمام مدت یک شرط اساسی برای همکاری با سایر گروههای اپوزیسیون را پذیرش تمامیت ارضی ایران میدانست.

روشن نیست که آقای کیانوش ایرانی به چه دلیل به چنین اقداماتی دست میزند.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۱۰ نظر

  1. این ویدئو جهت افرادی است که مرض الزهایمر و خودبزرگ بینی از نوع غیرقابل علاج مبتلا هستند.
    http://melliun.org/iran/8499

  2. http://melliun.org/iran/

    مشکل اساسی آقای جواد در رابطه با جنگ ایران و عراق در این ویدئو در آدرس فوق

  3. یک سند مهم در مورد مالکیت جزایر سه گانه خللیج فارس که از دید عموم تا حال به دور مانده است این است که در سال ۱۹۷۱ شیخ نشین متصالحه راس الخیمه که در آن زمان درآمد نفتی نداشتند برای درآمد زایی اقدام به انتشار و فروش تمبرهای پستی به منسبت های مختلف میکردند ، یکی از این تمبرهای انتشار یافته با موضوع نقشه راس اخیمه است که در این تمبر نام ” خلیج ” فارس ! و رنگ هر سه جزیره به رنگ خاک ایران !میباشد.
    علاقه مندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر بامن تماس بگیرند.

  4. براستی بختیار یک میهن دوست بود. یادش گرامی باد.

  5. وای بر کسی‌ که فکر می‌کنه با تخریب آزاد مردی همچون بختیار می‌تونه چهره کریه خود را کمی‌ زیبا کند این کارهای بنی حرف مثل کارهای یه بچه‌ای میمونه که به واسطه تربیت غلط و کمبود محبت و سرکوب و تنبیه دچار ضعف و سر خوردگی و کمبود اعتماد بنفس شده و به همین خاطر هر روز صورتش رو تیغ میکشه تا بدین وسیله بر نقاط ضعفش سر پوش بذاره و به همه نشون بده که بزرگ شده ولی‌ غافل از این که بزرگی‌ به ریش و سیبیل نیست !

    مردانگی به به سنّ و سال هم نیست چرا که بی شمارند پیرمردانی که هفتاد ساله اند اما دلی هفده ساله دارند و نسبت به چیزهای بیهوده ای خوشحال می شوند، از چیزهای بس کوچکی ناراحت می گردند، از چیزی که در آن مالکیتی ندارند برمی دارند و آن چه دارند را سخت نگه می کنند تا کسی با ایشان شریک نشود؛ پس در واقع آن ها کودکانی خردسال هستند اما ریش و سبیل دارند

    بله آقای بنی حرف مردانگی به جاه و مقام و ثروت هم نیست (همان طور که خود می‌دانید) چه بسیار کسانی‌ که دارای پست و مقام بودند و ریاست کارخانه‌‌ یا وزارت خانه هایی در دستانشان بود اما تمام اینها مانع آن نشد که قامتشان را در راه به دست آوردن مقام بالاتر خم نکنند و کرامتشان را برای کسب منصب و مالی قربانی نکنند و یا بر عکس چه بسیار کسانی‌ بودند (به عنوان مثال مرحوم بختیار) که نفس و همت و منزلت خودشون رو فدای پست و مقام و ثروت نکردند…

    ممنون از شما… روحش شاد

  6. من این چند سطر را برای روشن شدن حافظه تاریخی آن هموطنی مینویسم که دریافت کمک های مالی از کشورهای عربی را دال بر عدم استقلال طلبی شادروان دکترشاپور بختیار وبد فهمی ملیون از استقلال وانمود میکند. در جنگ جهانی دوم آقای هلموت شمید، آقای ارهارد و آقای ویلی براند نه تنها با پول آمریکا و انگلیس ، بلکه حاضرشدند اونیفورم ارتشی این کشورها را هم به تن کنند و برعلیه رژیم هیتلر وارد کارزارشوند. تنها به این دلیل که این آقایان به صورت مسئله رسیده بودند و به ژرفای فلاکتی که آلمان را تهدید میکرد ، واقف بودند. بعد از تسلیم هیتلر و روی کارآمدن دولت ملی آلمان این انیفورم ها را دراوردند و صاحب مملکت شان شدند. تصور نمیکنم که این هموطن مدعی وطن پرست تر از هلموت شمیت و یا ویلی براند باشد. حالا شادروان بختیار در ازای کمکهای دریافتی از کشورهای عربی کدامین امتیاز را به آنها داده است که این هموطن اینقدر دستپاچه شده است ؟ شاید این هموطن متوجه این مطلب نشده است که کشورهای عربی به چه دلیلی به یاری بختیار شتافتند؟ و اما درمورد شکستن وجهه ملیون ، برغم ادعای این هموطن، بختیار تا پای جان ایستاد، و به وجدان بیدار جامعه ایران تبدیل شد، لزومی به اشگ تمساح این هموطن که نمیدانیم خود ایشان در این ۳۴ سال آزگار کدامین قدم را در راه استقلال و آزادی براشته اند، نیست. برعکس نظر این هموطن معاند، تنها ملیون استقلال ایران را حفظ کرده اند.

  7. یاران و هموطنان گرامی چهره ماه با … درگاه ولایت ضحاک زمان اخوندهای بدنام و جانی همچون خمینی و خامنه ای مکدر نخواهد شد من بعنوان یک بختیاری مصدقی هرگونه ادعای … حقیقی و مجازی که علیه فرزند سردارفاتح و بزرگ مرد وطن پرستی چون شادروان دکتربختیارفقید بنماید که قصد اهانت و تهمت ناروا داشته باشد را محکوم و انها را بی اساس میدانم چراکه او برسر عهدش تا تقدیم خون پاکش درراه وطن ماندو انگاه که ارتجاع سیاه و اربابان استعمارگرشان چاره ای درمقابل افشاگری و بالارفتن محبوبیتش نداشتند در مهد دمکراسی با ترفندی ناجوانمردانه اورا به شهادت رساندند چون اهل سازش و معامله نبود و خواهان سرنگونی حکومت عجیب الخلقه ولایت فقیه بود.درود به روان پاک او و اجداد مبارزش و تمامی رهروان راهش و درود به روان رهبر و پیشوای ازادی ملت ایران شادروان مصدق بزرگ.با مهرغلام عسگری فعال کارگری درتبعید.

  8. مهمترین کار دکتر بختیار مقاومتی بود که در برابر خمینی، استبداد مذهبی و فاشیسمی که در راه بود نمود نشان داد. او برای نسلهای آینده به یادکار گذاشت که همه فرزندان این آب و خاک با تصورات اشتباه در مورد خمینی با او همراهی نکرده اند. او پرچمدار مبارزه برای آزادی و دموکراسی و مقابله با دیکتاتوری مذهبی شد، تا پای جان در این راه رفت و باعث افتخار ملیون و همه ایرانیان شد.
    این اصل کار است.
    اما در مورد فرع کار. دکتر بختیار از هیچ کوششی برای سازماندهی مقاومت علیه حکومت تمامیت خواه مذهبی فروگذار ننمود. مساله گرفتن کمک از کشورهای عربی و رابطه آن با استقلال در کار را همانطور که خودتان هم اشاره نموده اید دکتر بختیار بارها مطرح و تحلیل نمود که چرا کار او وابستگی نیست. شما میتوانید با این تحلیل دکتر بختیار موافق یا مخالف باشید. اما نمیتوانید و نخواهید توانست با تهمت هائی از قبیل آنچه که آقای کیانوش ایرانی زده اند تصویر مردم از دکتر بختیار را در اذهان خدشه دار کنید. هر کس بخواهد چنین وانمود کند که بختیار که تا پای جان برای اهداف مقدس خویش مبارزه نمود و یاران او برای استقلال، آزادی، دموکراسی و تمامیت ارضی ایران مبارزه نکرده اند، مشت خویش را نزد هموطنان بازتر کرده و بیشتر به خودش صدمه زده است.
    یک کاربر سایت ملیون ایران

  9. با سلام، مشکل اساسی آقای بختیار و بسیار کسان که تحت عنوان ملیون فعالیت می کنند بد فهمی از استقلال است . شما هر چه تلاش بکنید نمیتوانید منکر گرفتن پول و کمکهای لجستیکی توسط آقای بختیار از عراق بشوید ، خود مرحوم بختیار گفت این وام است و بعدا پس خواهیم داد و نیز گفت برای مبارزه با جمهوری اسلامی حتی حاضر است با شیطان همکاری کند واین عمل با استقلال ضدیت کامل دارد . هم او و هم وزرای ایشان به امر گرفتن پول اذعان دارند. بدون تعصب از خود بپرسید که چرا صدام و یا عربستان و هر کشور دیگری باید به یک گروه سیاسی و یا فردی ، با سخاوت تمام میلیونها دلار پول بدهد ؟ مابه ازا چه بوده است؟ تکذیب کردن باید با عمل همخوانی داشته باشد . دریافت دلار با تکذیب نهضت مقاومت ملی خوانایی ندارد. ایرانی ها اگر میخواهند روزی در ایران مردمسالاری برقرار بشود باید از گذشته و آنچه مانع رسیدن به آن هدف بوده آگاهی یابند . نقش آقای شاپور بختیار در شکستن وجهه ملیون قابل انکار نیست . از شما که با عنوان ملیون فعالیت میکنید انتظار می رود تا بدون تعصب از تجربه گذشته درس بگیرید تا بلکه وجهه ملیون با عنوان ملی گرایان واقعی و رهروان واقعی راه بزرگمرد تاریخ معاصر ایران ،دکتر محمد مصدق باز سازی شود . آن وقت است که دیگر عناصر ۲۸ مردادی که خود از عوامل انگلیس و آمریکا بودند از جمله جانبداران کاشانی و بهبهانی که در جمهوری اسلامی فراوانند نخواهند توانست ملیون را وابسته به بیگانه تبلیغ کنند. شما که استقرار حاکمیت ملی را سر لوحه سایت خود قرار داده اید باید به این گونه موارد بیشتر حساسیت داشته باشید .استقرار حاکمیت ملی با کمک بیگانه امکان پذیر نیست .
    بر قرار و آزاد و مستقل باشید.

لینک از سایتهای دیگر به این مطلب

  1. «اطلاعیه نهضت مقاومت ملی ایران ادعاهای روزنامه السیاسیه را پس از انتشار “کذب محض” خوانده بود» « Radio Koocheh