تعیین میانگین ۲۳ درصدی برای افزایش شهریه مدارس غیردولتی؛ سقف شهریه ۱۷ میلیون تومان

دوشنبه, 26ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

چک سفید برای ثبت‌نام در مدارس لاکچری - مشرق نیوز

مجتبی زینی‌وند، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت که میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری ۲۳ درصد است و سقف شهریه مدارس ابتدایی ۱۲ میلیون تومان و متوسطه ۱۷ میلیون تومان تعیین شده است.

این مقام آموزش و پرورش همچنین گفت که «سقف افزایش شهریه مدارس غیر دولتی ۳۰ درصد تعیین شده و حداقل افزایش شهریه نیز ۱۵ درصد است.»

 زینی‌وند با بیان اینکه ما امسال شهریه را تعریف کردیم و  میانگین افزایش شهریه امسال را ۲۳ درصد در نظر گرفتیم، گفت که البته بالاترین میزان شهریه ابتدایی ۱۲ میلیون، متوسطه اول ۱۴ میلیون، متوسطه دوم ۱۷ میلیون و شهریه پایه دوازدهم تحت فعالیت‌های مکمل است که ذیل برنامه‌های غیرآموزشی تعیین می‌شود اما قبل از شروع سال تحصیلی موسسان حق ندارند برای کارهای غیرآموزشی پولی دریافت کنند.

زینی‌وند همزمان یادآوری کرد که این الگوهای با فوق برنامه آموزشی است‌ اما خدماتی مانند غذا، سرویس، استخر و دیگر خدمات آموزشی در مدارس غیر دولتی جدای از این مبالغ محاسبه خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: «ما ۴۵ مدرسه را شناسایی کردیم که شهریه‌های غیرمتعارف گرفتند و با تعدادی برخورد شد و نهایتا با پیگیری ما تعداد هفت مدرسه که جز مدارس برند بودند از طریق شورای نظارت تهران لغو مجوز شدند اما این مدارس بعد از ۲۰ روز می‌توانند اعتراض کنند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.