بازداشت شاپور احسانی‌راد عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران

سه شنبه, 27ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

استان وایر- صالح نیک‌بخت وکیل داگستری از بازداشت «شاپور احسانی‌راد» عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد. به گفته این وکیل دادگستری طبق اعلام خانواده او آقای احسانی راد صبح امروز۲۷ خردادماه توسط ماموران دادسرای ساوه بازداشت و طبق اعلام آنها به تهران و زندان اوین اعزام شده است.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، آقای احسانی‌راد به جز فعالیت صنفی ‌و سندیکایی و دفاع از حقوق کارگران هیچ فعالیت دیگری نداشت و در هیچ گروه و سازمان سیاسی نیز نه عضو بوده و نه فعالیت کرده است. با این حال مانند همه فعالان کارگری، مدنی ‌مطبوعاتی متهم به تبانی و اقدام بر علیه امنیت داخلی و خارجی شده است. مهمترین جرم او از نظر مراجع قضایی ملاقات او با برخی از زندانیان سیاسی و فعالین مدنی ‌و شنود تلفن وی در تماس با این افراد در داخل و خارج از کشور بوده است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در دادگاه بدوی به اتهام «تبانی و اجتماع علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یکسال حبس و بابت «مجازات تکمیلی» به دو سال تبعید و اقامت اجباری در یکی از بخش‌های نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و در ادامه این حکم به «ممنوعیت عضویت در احزاب و دستجات اجتماعی و سیاسی» محکوم شده است. ولی در دادگاه تجدیدنظر محرومیت از حقوق اجتماعی ‌و تبعید از مجازات‌های او حذف شد.

بر اساس گزارش اتحادیه آزاد کارگران: «حکم صادره پنج صفحه‌ای علیه شاپور احسانی‌راد تماماً شاهد مکتوباتی واهی است که به هر نحوی سعی دارد فعالیت‌های صنفی و کارگری را به مسائل امنیتی تبدیل نماید؛ تا از این طریق کارگران و فعالین جنبش کارگری را به احکام طولانی مدت زندان محکوم نماید. این نوع تلاش نهاد قضایی برای سرکوب و نابودی فعالیت‌های صنفی تماماً محکوم است و همه احکام صادره علیه کارگران که بواسطه اتهامات واهی صادر میگردند باید ملغی گردند.»

احسانی راد که از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران محسوب می‌شود؛ پیش از این بعنوان نماینده کارگران شرکت «نورد پروفیل ساوه» فعال بوده و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.

این فعال صنفی کارگران ایران که بازنشسته شده بود؛ به دلیل حقوق اندک بازنشستگی، برای امرار معاش و تامین هزینه‌های جاری زندگی از ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به‌عنوان مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود. ماموران امنیتی با مراجعه به محل کارش او را دستگیر کرده و با خود بردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.