پلیس کرمان: ریحانه عامری با ضربه میله پدرش کشته شد

چهارشنبه, 28ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

ریحانه عامری

عکسی که رکنا از اینستاگرام ریحانه عامری منتشر کرده است

یکی از مقام‌های پلیس در استان کرمان ایران گفته ریحانه عامری، دختری که به دست پدرش به قتل رسید، با یک میله کشته شد.

کورش احمدیوسفی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان به خبرگزاری ایرنا گفته که پدر میله آهنی را “در عصبانیت پرتاب کرده و میله به سر دختر برخورد کرده” و باعث مرگ او شده است.

خبرگزاری رکنا پیشتر گزارش داده بود که ریحانه عامری، دوشنبه ۲۶ خردادماه، با تبر به قتل رسیده است. این خبرگزاری به نقل از خواهر ریحانه نوشته بود که پدر آنها در سال ۱۳۹۶ هم یک بار قصد داشته ریحانه را بکشد.

پلیس کرمان سن ریحانه را ۲۵ و خبرگزاری رکنا ۲۲ سال گزارش کرده‌اند.

از مادر ریحانه عامری نقل شده که پدرش هنگامی که کسی در خانه نبوده ریحانه را کشته چون یکشنبه شب دیر به خانه آمده و پدرش عصبانی بوده است. بر اساس این گزارش‌ پدرش گفته که ریحانه را خواهد کشت.

اما پلیس کرمان می‌گوید پدر “از نتیجه عصبانیتش پیشمان است”.

آقای عامری اکنون در بازداشت پلیس است.

در شبکه‌های اجتماعی این قتل با قتل “ناموسی” رومینا اشرفی مقایسه شده است که در آن مورد هم پدر رومینا او را با داس کشته بود.

به گفته آقای احمدیوسفی، اختلاف خانوادگی پدر و دختر و عصبانیت پدر موجب قتل دختر جوان شده است.

همزمان با انتشار این خبر، موضوع قتل “ناموسی” یک زن ۱۹ ساله “به دست همسرش که پسرعموی او هم بوده”، خبرساز شده است.

رکنا نام زن کشته شده را فاطمه برحی اعلام کرده و گزارش داده که او راضی به ازدواج نبوده، “تحت آزار قرار داشته” و به همین دلیل از خانه فرار کرده بود.

بسیاری از کاربران ایرانی که بعد از قتل رومینا اشرفی، به موضوع “قتل ناموسی” حساس شده‌اند از این اتفاق‌ها به عنوان “زن‌کشی” انتقاد می‌کنند و از این که قانون به اندازه کافی از زنان حمایت نمی‌کند، گلایه دارند.

در بسیاری از موارد قتل و خشونت خانگی و قتل‌های ناموسی، پدر و خانواده پدر به عنوان ولی دم از قصاص و مجازات قاتل می‌گذرند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی، پدری که فرزند خود را بکشد، در صورتی که قاضی صلاح بداند در نهایت به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.