دادگاه تجدیدنظر؛ توحید قریشی به ۵ سال حبس محکوم شد

سه شنبه, 3ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدیدنظر استان تهران توحید قریشی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج را به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. حکم حبس آقای قریشی که به‌عنوان امام جمعه مسجد امام شافعی تالش نیز شناخته می‌شود، پس از حدود ۵ سال در فروردین ۹۸ به پایان رسید و در حالی که در انتظار آزادی بود با گشایش پرونده جدیدی در زندان مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان تهران توحید قریشی، زندانی سنی مذهب را به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

براساس این حکم که توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و روز دوشنبه ۲ تیرماه ۹۹ به وی ابلاغ شده است، آقای قریشی از بابت اتهام “هواداری از گروه های مخالف نظام” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. آقای قریشی از دو اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” نیز تبرئه شده است.

وی مهرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل ۱۰ سال حبس، به اتهام “هواداری از گروه های مخالف نظام” به تحمل ۵ سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، مجموعا ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به یادآوری است این پرونده که به محکومیت آقای قریشی منتهی شد، توسط وزارت اطلاعات و همزمان با پایان دوره حبس ایشان مفتوح شد.

پیشتر یک منبع مطلع در مورد جزئیات این جلسه به هرانا گفت: “در جریان جلسه دادگاه توسط قاضی مقیسه اجازه دفاع به آقای قریشی داده نشد و حتی با تهدید از جانب قاضی مواجه شده است. قاضی مقیسه و نماینده دادستان هیچگونه مدرکی در ارتباط با اتهامات مطروحه نداشته‌اند با این حال آقای قریشی در دادگاه تهدید شده است که با احکام متعددی مواجه خواهد شد و حتی در دادگاه به او گفته شد که مستحق مرگ است!”.

توحید قریشی امام سابق مسجد امام شافعی تالش در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک سال پس از آن نیز محاکمه شده و ابتدا به ۱۰ سال و در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم این زندانی اندکی بعد با تجمیع احکام به ۵ سال قابل اجرا کاهش یافت و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۹۸ به پایان رسید.

آقای قریشی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد و حدود ۱ سال و ۳ ماه از محکومیت جدید خود را سپری کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.