بازداشت حامد قره اوغلانی توسط نیروهای امنیتی در ارومیه

پنجشنبه, 12ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حامد قره اوغلانی، شهروند ساکن ارومیه روز شنبه ۷ تیرماه توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. اداره اطلاعات ارومیه مدعی شده است این شهروند اهل ارومیه را به ظن فعالیت سیاسی و ارتباط با گروههای مخالف نظام بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹، حامد قره اوغلانی، شهروند ساکن ارومیه توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد.

اداره اطلاعات ارومیه ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه طی یک تماس تلفنی با خانواده وی آنها را به دفتر امور پیگیری این نهاد احضار کرد. در جریان این احضار خانواده آقای قره اوغلانی مورد تهدید قرار گرفته‌اند و به آنها گفته شده که از ۳ سال قبل تحت نظر نهادهای امنیتی بوده‌اند.

یک منبع نزدیک به قای قره اوغلانی در این خصوص به هرانا توضیح داد: “چهار روز قبل آقای قره اوغلانی را به بهانه نصب دوربین‌های مدار بسته به محلی کشانده و بازداشت کرده‌اند. در جریان احضار امروز نیز خانواده وی را مجبور به امضای تعهدی کردند که صحت نداشت. آنها را تهدید کردند و گفتند که حامد قره اوغلانی با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط است، اما این اتهامات دروغ محض است. همینطور آنها را به توهین به مقدسات متهم کردند که این هم دروغ محض است”.

ساعاتی پس از این احضار، حامد قره اوغلانی با خانواده خود تماس گرفته و تحت فشار نیروهای امنیتی آنان را از گرفتن وکیل و اطلاع‌رسانی بر حذر داشته است.

این منبع مطلع همچنین افزود: “آقای قره اوغلانی را بسیار تحت فشار گذاشته و ترسانده‌اند که اگر کسی اطلاع‌رسانی کند مادر وی را به قتل خواهند رساند!”.

حامد قره اوغلانی مبتلا به بیماری صرع است و امروز پس از ۴ روز بازداشت و بازجویی به داروهای خود دسترسی پیدا کرده است.

آقای قره اوغلانی که به نصب دوربین های مداربسته اشتغال دارد، در سال ۹۵ به دلایل مالی از کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد و امسال سعی داشت که در آزمون کارشناسی ارشد مجددا شرکت کند. او پس از انصراف از دانشگاه مدتی نیز برای کار به کشور ترکیه رفت.

خانواده قره اوغلانی از جمله خانواده های جان باختگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.