دو «حادثه» دیگر؛ آتش‌سوزی نیروگاه زرگان و نشت کلر در پتروشیمی کارون

شنبه, 14ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

مسئولان اهواز می‌گویند که آتش نیروگاه زرگان بعد از ۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شده است

مسئولان اهواز می‌گویند که آتش نیروگاه زرگان بعد از ۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شده است

مقام‌های محلی از نشت کلر در پتروشیمی کارون و آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز خبر می‌دهند. هنوز از خسارات احتمالی مالی یا جانی این دو حادثه، گزارشی منتشر نشده است.

این چندمین «حادثه» در صنایع پتروشیمی ایران است که طی هفته‌های جاری رخ می‌دهد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از نشت کلر در پتروشیمی کارون خبر داده و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز هم اعلام کرد آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز بعد از ۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

به گزارش روز شنبه ۱۴ تیر خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، ساعت ۱۶:۴۵ بعداز ظهر امروز در ناحیه ۱۱۳ مجتمع پتروشیمی کارون نشت کلر اعلام شد.

بر اساس این گزارش، یگان امداد و آتش‌نشانی این سازمان برای رسیدگی به این حادثه به پتروشیمی کارون اعزام شده‌اند و ابعاد و علت حادثه در دست بررسی است.

شرکت پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است که در سال ۱۳۸۱ تأسیس و فاز‌های اول و دوم آن به ترتیب در اسفند ماه ۱۳۸۷ و بهمن ماه ۱۳۹۵ افتتاح شد.

خبرگزاری ایرنا در گزارش دیگری به نقل از رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز بعد از ۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان خبر داده است.

به گفته ابراهیم قنبری، آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز بر اثر انفجار ترانس در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز رخ داد که در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه مهار شد اما عملیات خنک‌سازی محل حادثه همچنان ادامه دارد.

نیروگاه شهید مدحج (زرگان اهواز) در کیلومتر ۵ جاده اهواز- مسجد سلیمان در زمینی به مساحت حدود ۴۵ هکتار واقع شده است.

اولین واحد این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ راه‌اندازی شد و واحد دوم آن سال‌ها بعد از انقلاب در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید.

به جز اخلال‌های خرداد ماه در پایانه بندری شهید رجایی در جنوب ایران که مقام‌های آن را «جزئی» نامیدند، پنجم تیر، سازمان برق شیراز در یک آتش‌سوزی دچار آسیب شد.

وزارت دفاع ایران بامداد ششم تیر از انفجار مخازن گاز در پایگاهی در شرق تهران خبر داد و بامداد پنجشنبه ۱۲ تیر هم سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای ایران بروز «سانحه» در «محوطه باز» سایت اتمی نطنز در استان اصفهان را اطلاع‌رسانی کرد.

رسانه‌های خارجی به نقل از منابع آگاه، «خرابکاری» را علت وقوع این حوادث معرفی می‌کنند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز به صراحت درباره علت وقوع این حوادث اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.