مدیرکل بحران آذربایجان شرقی: آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران ادامه دارد، تقاضای بالگرد کرده‌ایم

پنجشنبه, 19ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

محمدباقر هنربر، مدیرکل بحران آذربایجان شرقی خبر داد که با گسترش دوباره حریق جنگل‌های ارسباران، آتش‌سوزی در قره تیکان‌لو، شهرستان خداآفرین، شدیدتر از قبل آغاز شده است و برای مهار آن تقاضای اعزام بالگرد کرده‌ایم.

هنربر شامگاه چهارشنبه هجدهم تیر ماه با اشاره به اینکه ظهر چهارشنبه آتش‌سوزی‌ در بخشی از جنگل‌های ارسباران مهار شد و دستور اتمام عملیات صادر شد، گفت که پس از لکه‌گیری، در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در منطقه قره تیکان‌لو خداآفرین در سه نقطه آتش سوزی شدیدتر از آتش‌سوزی قبلی آغاز شد.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد، گفت: «بالگرد هلال احمر برای هلی‌برن نیروها هم اکنون در منطقه است اما برای مهار آتش،  تقاضای بالگرد از تهران کرده‌ایم و فردا بالگرد وزارت دفاع که سبد‌دار است، وارد منطقه می‌شود.»

هنربر خبر داد که از «گردان بلیات» ارتش هم تقاضای کمک کردیم و گفت که نیروهای این گردان فردا به خداآفرین می‌رسند، تیم عملیات آتش‌نشانی تبریز در منطقه حضور دارد و تیم نجات کوهستان هلال احمر هم به زودی به منطقه آتش سوزی می‌رسد.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی تاکید کرد که در ساعات شب امکان اطفای حریق در جنگل وجود ندارد، گفت که از اول صبح پنج‌شنبه نیروها برای مهار آتش سوزی با قدرت وارد جنگل‌های ارسباران خواهند شد.

جنگل‌های ارسباران، جنگل‌های قره‌داغ، با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت در شمالی‌ترین منطقه استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل قرار دارد و از ارزشمندترین جنگل‌های ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.