به دنبال انتشار مصاحبه ایرنا با معاون ارتش «برای پنج نفر پرونده تشکیل شده است»

یکشنبه, 22ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

حبیب‌الله سیاری به مدت ده سال فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران بود و از سال ۹۶ بدین سو، نفر دوم ارتش است

حبیب‌الله سیاری به مدت ده سال فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران بود و از سال ۹۶ بدین سو، نفر دوم ارتش است

مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار در ایران، خبر داده است که با شکایت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، برای پنج نفر از مدیران و خبرنگاران ایرنا به خاطر انتشار مصاحبه با حبیب‌الله سیاری، معاون ارتش، پرونده تشکیل شده و برخی وسایل آنها توقیف شده است.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب روز شنبه در چند توئیت نوشت تشکیل پرونده قضایی علیه این پنج نفر در حالی صورت گرفته که این مصاحبه «به درخواست ارتش»، «در استودیو ارتش» و «با حضور مدیران روابط عمومی ارتش» ضبط شد و مسئولان ارتش قبل و بعد از مصاحبه در تمامی مراحل نظارت داشتند.

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری ایرنا ۱۱ خرداد ویدئوی مصاحبه با حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، را منتشر کرد، اما ساعاتی بعد بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد.

پس از حذف این ویدئو و در پی انتقادهای فزاینده از این اقدام، خبرگزاری ایرنا و همچنین سپاه و ارتش واکنش‌هایی متفاوت به آن ابراز داشتند.

ایرنا گفت به خواست «روابط عمومی ارتش» این مصاحبه «موقتا» برای برخی اصلاحات فنی و محتوایی حذف می‌شود اما «نسخه نهایی و کامل آن بزودی منتشر می‌شود».

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای خواستار «هوشمندی و هوشیاری در قبال تلاش‌های موذیانه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه» شد و ارتش نیز در بیانیه‌ای جداگانه نوشت: «اتحاد و انسجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه ارتش و سپاه بنیادین و ناگسستنی است».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.