اقدام به خودکشی توانا محمدی، متهم پرونده آمدنیوز در زندان اوین

پنجشنبه, 26ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – توانا محمدی، متهم پرونده آمدنیوز روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه از طریق تلاش برای بریدن رگ گردن خود در زندان اوین اقدام به خودکشی کرد و به مرکز درمانی منتقل شد. این اقدام آقای توانا به دلیل شرایط نامناسب روحی ناشی از ایام بازداشت و در اثر شوک وارده پس از پخش تلویزیونی صحبت‌های وی در دادگاه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، توانا محمدی، متهم پرونده آمدنیوز روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه از طریق تلاش بریدن رگ گردن خود در زندان اوین اقدام به خودکشی کرد و به مرکز درمانی منتقل شد.

آقای محمدی نهایتا پس از چند ساعت با زدن چند بخیه روی نواحی آسیب دیده روی گردنش به بند بازگردانده شد و اکنون در شرایط روحی و روانی نامناسبی بسر می‌برد. انتقال مجدد آقای محمدی به بند در حالی است که او اکنون با توجه به شرایط روحی و روانی نامناسب نیاز به درمان و صحبت با مشاور و روانشناس دارد و باید در شرایطی قرار گیرد که از فشارها روی وی کاسته شود. اما به نظر می‌رسد مسئولان زندان اوین بدون اهمیت دادن به وضعیت نامناسب وی تاکنون به این امر بی‌توجه بوده‌اند.

گفته می‌شود اقدام به خودکشی آقای توانا به دلیل شرایط نامناسب روحی ناشی از ایام بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین و شرایط وی در بند ۴ زندان اوین و در اثر شوک وارده پس از پخش تلویزیونی صحبت‌های وی در دادگاه صورت گرفته است.

توانا محمدی به همکاری با روح الله زم (به تازگی به اعدام محکوم شده است) و آمدنیوز تحت عنوان “مدیر فنی سایت آمدنیوز” متهم شده است. همچنین در تاریخ ۱۳ خرداد امسال قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران وی را به متهم کرده که تلاش کرده به یک یا چند پایگاه نظامی وابسته به سپاه به وسیله شیء انفجاری حمله کند.

توانا محمدی. متولد ۲ تیر ۱۳۷۴ است و هم‌اکنون به صورت بلاتکلیف در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

خودکشی زندانیان به دلیل رفتار نامناسب مسئولان، شرایط نگهداری زندانیان در زندانهای ایران و شرایط نامناسب روحی ناشی از ایام بازداشت مسبوق به سابقه است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.