تعدادی از شهروندان تبریزی در پی شرکت در تجمع بازداشت شدند

جمعه, 27ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – تعدادی از شهروندان ساکن تبریز امروز پنجشنبه ۲۶ تیر، پس از تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. تاکنون هویت چهار تن از این شهروندان با اسامی رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و یاسمین ظفری احراز شده است. تجمع این شهروندان در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه صورت گرفته است. از سوی دیگر حمید جباری، مقابل ساختمان سفارت ارمنستان در تهران بازداشت شد. رسول رضوی و سالار طاهر افشار شهروندان ساکن تبریز و ارومیه نیز پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرها بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹، تعدادی از شهروندان ساکن تبریز پس از تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تجمع این شهروندان در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه صورت گرفته است.

تاکنون هویت چهار تن از به نام‌های رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و یاسمین ظفری توسط هرانا احراز شده است.

تا زمان تنظیم این گزارش از محل نگهداری این افراد و هویت دیگر شهروندان بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر ظهر امروز ۲۶ تیر ۹۹، رسول رضوی زندانی سیاسی سابق پس از احضار به اداره اطلاعات تبریز بازداشت و ساعتی بعد آزاد شد.

همچنین سالار طاهر افشار، فعال ترک (آذربایجانی) اهل ارومیه نیز پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد.

همچنین در جریان تجمعی مشابه در تهران حمید جباری، مقابل ساختمان سفارت ارمنستان در تهران بازداشت شد.

از میان این افراد “سالار طاهر افشار، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و رسول رضوی” پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و یا محکومیت دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.