دفن زباله وسط جنگل مازندران/ شیرابه عامل بیماری پوستی حیوانات + فیلم

یکشنبه, 5ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

۲۰ سال است که زباله های شهرستان شیرگاه و ۳۰ روستای اطراف آن در منطقه مچه بن بخشی از جنگل‌های هیرکانی دپو می‌شود. این زباله‌ها رودخانه‌ای از شیرابه در دل جنگل هیرکانی به راه انداخته است.

عصر ایران؛ زینب رحیمی، حسن ظهوری ــ ۲۰ سال است که زباله های شهرستان شیرگاه و ۳۰ روستای اطراف آن در منطقه مچه بن بخشی از جنگل های هیرکانی دپو می شود. این زباله ها رودخانه ای از شیرابه در دل جنگل هیرکانی به راه انداخته که باعث خشک شدن درختان و انتشار آلاینده های سمی می شود. حیات وحش این منطقه هم در امان نیست. مردم محلی می گویند شغال ها و سگ ها گر گرفته اند یک نوع بیماری پوستی که موی ریخته و لکه های درشت قهوه ای روی بدن نشانه آن است.
حدود ۴۰۰۰ متر از جنگل های هیرکانی در منطقه مچه بن شیرگاه با مجوز سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به محل دپوی زباله تبدیل شده است که تاکنون پنج بار با بولدوزر و بیل مکانیکی این کوه زباله را در همانجا دفن می کنند. این دفن کمکی به کنترل شیرابه زباله ها نمی کند.
مدیران محلی به دنبال تجمیع زباله های شیرگاه و چند شهر اطراف هستند تا با کمک شهرداری های شهرهای هم جوار بتوانند فکری برای مدیریت زباله ها بکنند. تصمیمی که هنوز قدم عملیاتی برای آن برداشته نشده است. گزارش های میدانی حاکی از آن است که مافیای زباله یک دلیل مهم در عدم ساماندهی درست و دقیق زباله ها در بسیاری از شهرها از جمله شیرگاه است.‌ موضوعی که باید نهادهای نظارتی از جمله دادستانی مازندران برای بررسی جزییات و حل آن وارد میدان شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.