تفتیش منازل و انتقال رحیم و سعدالله ساسانی به بازداشتگاه اطلاعات

یکشنبه, 5ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ماموران امنیتی امروز شنبه ۴ مرداد منازل رحیم و سعدالله ساسانی، فعالین ترک (آذربایجانی) را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از لوازم شخصی آنان را با خود بردند. گفته می‌شود این شهروندان مجددا جهت بازجویی به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تبریز منتقل شده‌اند. روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت. در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند. از میان بازداشت شدگان علاوه بر رحیم و سعدالله ساسانی، مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی، یاسمین ظفری و حمید جباری نیز کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۹، ماموران امنیتی منازل رحیم و سعدالله ساسانی، فعالین ترک (آذربایجانی) را مورد تفتیش قرار دادند.

 مامورین پس از تفتیش منازل این شهروندان تعدادی از لوازم شخصی ازجمله کتاب‌های آنان را با خود بردند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان در خصوص آخرین وضعیت آنها به هرانا گفت: «رحیم ساسانی روز چهارشنبه ۱ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل شده و سعدالله ساسانی نیز عصر پنجشنبه ۲ مرداد به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است. خانواده این شهروندان طی تماسی که یکی از زندانیان با آنها داشته از انتقال آنها به بازداشتگاه اطلاعات جهت ادامه مراحل بازجویی مطلع شده‌اند.»

رحیم و سعدالله ساسانی روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه در جریان تجمعی اعتراضی در تبریز بازداشت و به زندان این شهر منتقل شدند.

این تجمع در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه برگزار شد.

در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

از میان بازداشت شدگان علاوه بر رحیم ساسانیان و سعدالله ساسانیان،  مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی، یاسمین ظفری و حمید جباری نیز کماکان در زندان‌های تبریز و اوین در بازداشت بسر می‌برند. گفته می‌شود مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی، یاسمین ظفری و حمید جباری طی ۵ روز گذشته هیچ تماسی با خانواده‌های خود نداشته‌اند و خانواده‌هایشان احتمال می‌دهند آنها نیز جهت بازجویی به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی منتقل شده باشند.

روز پنج‌شنبه ۲ مرداد نیز منزل یاسمین ظفری در زندان تبریز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.  مامورین پس از تفتیش منزل تعدادی از لوازم شخصی خانم ظفری را نیز با خود بردند.

پیشتر نیز شیوا مجرد، فرید خورشیدی، سالار طاهرافشار، سهند بهنمون و سعید بهنمون در ارومیه، رسول رضوی در تبریز، حسین شهیدی، هادی علیشی و یعقوب مجیدی در تهران آزاد شدند.

از میان این افراد “سالار طاهر افشار، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و رسول رضوی” پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و یا محکومیت دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.