سخنگوی وزارت خارجه: ظریف با خط تلفنی امن یک ساعت با پوتین رایزنی کرد

دوشنبه, 6ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت خارجه گفت که ظریف در جریان سفر به مسکو با “خط تلفنی امن” یک ساعت با پوتین رایزنی کرده است. او همچنین گفت: «ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی آمریکا در مورد هواپیمای مسافربری ماهان را خواهد داد».

    
Abbas Moussawi, Sprecher des iranischen Außenministeriums (Mojnews)

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به مسکو گفت: «ظریف در جریان این سفر علاوه بر دیدار با آقای لاوروف، از طریق خط تلفنی امن یک ساعت با آقای پوتین در مورد مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه رایزنی کردند.»

موسوی ادامه داد: «ما رایزنی‌های همیشگی و مستمری با مقامات روسیه داریم و با توجه به اهمیت شرایطی که در آن قرار داریم و تحولاتی که در پیش است لازم بود که این سفر انجام شود».

موسوی درباره سفر وزیر خارجه به مسکو گفت: «این سفر دو هدف داشت: یکی مواضعی است که آمریکایی‌ها در مورد ادامه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران اتخاذ کرده‌اند و لازم بود مجددا مذاکراتی در سطوح عالی با روسیه داشته باشیم… نکته دیگر در مورد تمدید قراردادی است که از ۲۰ سال پیش بین ایران و روسیه به امضا رسیده است».

“جنبه مستشاری” حضور ایران در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه “ما اجازه نمی‌دهیم که ایران در نواحی مرزی سرزمین‌های اشغالی حضور پیدا کند”، گفت: «ما نه حضور نظامی در جایی داریم و نه قصد داریم به صورت دائمی حضور نظامی در جایی داشته باشیم». و تاکید کرد: «حضور ایران در سوریه مستشاری است».

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین تعقیب هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه توسط نیروی هوایی ایالات متحده را “یک تهدید تروریستی و… خلاف موازین و قوانین حقوق بین‌الملل” دانست.

او گفت: «در سطح بین‌المللی از طریق دفتر نمایندگی در سازمان ملل اقداماتی را انجام داده‌ایم و برخی از اقدامات دیگر نیز در حال انجام است» و تأکید کرد: «ایران در وقت مقتضی پاسخ این اقدام تروریستی آمریکا را خواهد داد».

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.