توکلی از میرسلیم خواست اسناد رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف را ارایه دهد

سه شنبه, 7ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن
متن توسط: ناصر اعتمادی
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام. © فارس

احمد توکلی از مصطفی میرسلیم خواست که اسناد رشوۀ ۶۵ میلیارد تومانی محمدباقر قالیباف به رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم را به او بدهد.  احمد توکلی و مصطفی میرسلیم هر دو از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و خود احمد توکلی پس از کناره گیری از مجلس نهادی تحت عنوان “دیده بان شفافیت و عدالت” دایر کرده و ریاست آن را بر عهده گرفته است.

اخیراً مصطفی میرسلیم، نمایندۀ مجلس یازدهم، گفت که محمدباقر قالیباف در زمان ریاستش بر شهرداری تهران ۶۵ میلیارد تومان به رئیس یکی از کمیسیون های مجلس دهم رشوه داد تا از تحقیق و تفحص دربارۀ فساد در شهرداری تهران جلوگیری کند. میرسلیم همچنین تصریح کرد که اسناد این رشوه را به قوۀ قضائیه داده است.

خود احمد توکلی که پیش از این طرح اتهام فساد علیه قالیباف را به ویژه پس از ریاست وی بر مجلس یازدهم نادرست خوانده بود اکنون در نامه ای به مصطفی میرسلیم نوشته است : “جنابعالی دو نوبت به رسانه ها اطلاع دادید که آقای دکتر قالیباف برای توقف تحقیق و تفحص مجلس دهم از شهرداری تهران مبلغ ۶۵ میلیارد تومان به برخی نمایندگان رشوه داد تا تلاش کنند که تحقیق و تفحص رأی نیاورد.”

توکلی سپس افزوده است که صحت و سقم این اتهام “برای مردم و نظام اهمیت بسیار دارد”. او در آخر از مصطفی میرسلیم خواسته است که “تمامی اسناد و مدارک خویش را” در خصوص این رشوه به سازمان “شفافیت و عدالت” او ارایه کند.

با این حال، مصطفی میرسلیم در سی ام تیرماه گذشته اعلام کرد که اسناد این رشوه را که به گفتۀ وی به رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم پرداخت شده، به قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران داده است و دستگاه قضایی ایران تاکنون واکنشی در این خصوص از خود نشان نداده است.

پیشتر و در آستانۀ انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس یازدهم خود احمد توکلی با انتقاد از طرح اتهام فساد علیه شهردار سابق تهران گفته بود که این اتهام باید در همان دورۀ ریاست قالیباف بر شهرداری تهران مطرح می شد نه حالا که قرار است قالیباف به ریاست مجلس برسد. احمد توکلی که در دورۀ عضویت وی در مجلس دهم پرداخت رشوه های کلان به نمایندگان صورت گرفته، در پایان مدعی شده بود که در دورۀ ریاست قالیباف بر شهرداری تهران مجلس دهم در تحقیق و تفحص خود نه “به فساد شخصی” بلکه به برخی تخلفات در واگذاری ها رسید.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.