سیروس حبیب: ایرانی-آمریکایی‌ها صدای خود را در راهروهای قدرت و هیات مدیره شرکت‌های آمریکایی پیدا کرده‌اند

شنبه, 11ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

Cyrus Habib, LT governor of Washington State

سیروس حبیب، معاون فرماندار ایالت واشنگتن که خود یک ایرانی-آمریکایی است، می‌گوید که ایرانی-آمریکایی‌ها اکنون به طور فزاینده‌ای در همه عرصه‌های مهم آمریکا، از جمله در دولت آمریکا و شرکت‌های تجاری آمریکایی، حضور دارند.

سیروس حبیب پنجشنبه شب در مراسمی که آنلاین برگزار شد، جایزه رهبری ۲۰۲۰ «شورای ملی ایرانیان آمریکا» را دریافت کرد. او گفت: «ما صدای خود را در راهروهای قدرت، در دادگاه ها، و در هیات‌مدیره‌ها پیدا کرده‌ایم، و ببینید که حالا با هم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که افرادی داریم که نامزد انتخابات می شوند، ما مدیران اجرایی داریم که بزرگترین برندهایی که فکرش را بکنید اداره می کنند، و افرادی داریم که کارهای بشردوستانه و خیریه انجام می دهند، افرادی در بالاترین سطح حوزه کاری خود.»

آقای حبیب در سال ۲۰۱۲ به عنوان نامزد دموکرات در یک انتخابات سراسری ایالتی شرکت کرد و توانست اولین ایرانی-آمریکایی باشد که در چنین انتخاباتی پیروز می شود. او از همه ایرانی-آمریکایی ها به خاطر حمایت از کارهایش تشکر کرد.

آقای حبیب گفت: «اگر حمایت شما و حمایت ایرانی-آمریکایی ها، از دوستان و اعضای خانواده گرفته تا افراد کاملا بیگانه – از جمله جمهوریخواهانی که باید بگویم من را از نظر مالی حمایت کردند و طی این سال ها از من پشتیبانی معنوی کردند و به من مشاوره دادند و من را راهنمایی کردند – نبود، من نمی توانستم در سه انتخابات – مجلس ایالتی، سنای ایالتی، و انتخابات سراسری ایالتی به عنوان معاون فرماندار – پیروز شوم.»

به گفته آقای حبیب، مشارکت فزاینده ایرانی-آمریکایی ها را می‌توان در تعداد بالای سازمان های ایرانی-آمریکایی که در سطح کشور فعالند، مشاهده کرد.

آقای حبیب گفت: «پنجاه سال پیش تنها تعداد انگشت شماری سازمان های مدنی ایرانی-آمریکایی در کشور فعال بود. [ولی] اکنون در هریک از شهرهای عمده ده‌ها سازمان [از این دست] وجود دارد، و حالا در همه ۵۰ ایالت سازمان های ایرانی-آمریکایی وجود دارد.»

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.