«تحصن» در بند ۸ اوین در پی شیوع کرونا در زندان؛ اعتصاب غذای نسرین ستوده

سه شنبه, 21ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

نسرین ستوده، مدافع حقوق بشر و وکیل دادگستری

وب‌سایت اطلس زندان‌های ایران گزارش داد که در پی شیوع ویروس کرونا در زندان اوین، شماری از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین روز دوشنبه ۲۰ مرداد در حیاط زندان تحصن کردند.

این گزارش می‌گوید که «۲۷ زندانی سیاسی با تحصن و بست‌نشینی در حیاط زندان اوین خواستار رسیدگی فوری به شرایط وخیم پیش آمده در این زندان شدند».

ساعاتی پیش از این، وبسایت اتحادیه کارگران آزاد از ابتلای ۱۲ نفر از زندانیان بند ۸ زندان عمومی اوین خبر داده بود.

این اتحادیه از جمله به نام اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان، امیرسالار داوری وکیل دادگستری، مجید آذرپی و محمد داوودی اشاره کرده که در این زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته مینو عبدی، همسر اسماعیل عبدی، این ۱۲ نفر اکنون «به بهداری زندان اوین منتقل شده و همگی در یک اتاق نگهداری می‌شوند».

اما گزارش‌ها حاکی است که این افراد از هفته گذشته مشکوک به بیماری ویروس کرونا بودند و در همان حین نیز با دیگر زندانیان مراوده داشتند که این امر باعث نگرانی دیگر زندانیان شده است.

محمد مقیمی، وکیل نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی در ایران نیز در توییتر نوشته که موکلش در نامه‌ای اعلام کرده از روز سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زند.

آن‌طور که آقای مقیمی خبر داده، خانم ستوده نوشته در اعتراض به وضعیت «ناعادلانه» و «غیرقانونی» زندانیان سیاسی در ایران که به‌دنبال شیوع ویروس کرونا «بدتر» نیز شده، تصمیم به اعتصاب غذا گرفته است.

پیش از این سازمان عفو بین الملل با انتشار برخی مکاتبات سازمان زندان‌های ایران با مقامات وزارت بهداشت عنوان کرده بود که دولت جمهوری اسلامی در ارسال تجهیزات و لوازم پزشکی به زندان‌های کشور جهت مهار ویروس کرونا کوتاهی کرده است.

همچنین نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در زندان زنجان به‌سرمی‌برد از ابتلای خود و ۱۱ نفر دیگر از هم‌بندی‌های وی به ویروس کرونا خبر داده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.