ادامه اعتصاب هپکو و هفت‌تپه؛ اعتراض به بلاتکلیفی استخدام در بخش حمل‌ و نقل و بهداشت

چهارشنبه, 22ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

گسترش اعتصاب‌های کارگری ایران با تجمع کارمندان و کارگران بخش‌های بهداشت و درمان و حمل و نقل ادامه یافت. همچنین کارگران صنایع هپکو و هفت‌تپه اعتصاب روزهای گذشته خود را ادامه دادند.

کارگران ماشین‌سازی هپکو در اراک سه‌شنبه ۲۱ مرداد در نهمین روز اعتصابشان را در حالی برگزار کردند که خواستار حضور مدیرعامل این شرکت و پاسخگویی او شدند.

کارگران هپکو با اعتصاب در محوطه شرکت نسبت به توقف تولید و بلاتکلیفی وضعیت شرکت اعتراض کردند.

خبرگزاری ایلنا نوشته کارگران معترض اعلام کردند با وجود گذشت یک سال از استقرار تیم مدیریتی سازمان خصوصی سازی در هپکو، هنوز سفارش ساختی نرسیده و تولید تعطیل است.

اعتصاب‌کنندگان همچنین از  پاسخگو نبودن تیم مدیریتی انتقاد کردند.

هم‌زمان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه پنجاه و هشتمین روز اعتصاب خود را در مقابل فرمانداری شوش برگزار کردند.

این کارگران با حمل پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مطالباتشان از جمله پرداخت دستمزدها، بازگشت به کار کارگران اخراجی،‌ تعیین تکلیف وضعیت شرکت و رسیدگی به پرونده امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت،‌ شدند.

دور جدید اعتراض این کارگران ۲۶ خرداد شروع شده است. 

اعتصاب دوباره در نهضت سوادآموزی

ایلنا گزارش داد شماری از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی ایران با تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شده‌اند.

تجمع‌کنندگان که آموزش‌دهندگان «فرد به‌ فرد» پیش از سال ۱۳۹۲ بوده‌اند،‌ نسبت به قرار نگرفتن میان مشمولان آزمون استخدامی و ادامه بلاتکلیفی خود اعتراض کردند.

پیشتر نیز شماری از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به بازماندن از تبدیل وضعیت استخدامی در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده بودند.

اعتصاب رانندگان اتوبوس

روز سه‌شنبه همچنین شماری از رانندگان اتوبوس شرکت خصوصی اتوبوسرانی در تهران با تشکیل تجمعی مقابل شرکت واحد نسبت به تعویق چهارماهه حقوق‌شان اعتراض کردند.

خبرگزاری مهر در همین زمینه گزارش داد رانندگان معترض ضمن انتقاد از تاسیس شرکت‌های خصوصی، با نصب بنرهایی روی اتوبوس خود نسبت به میزان طولانی ساعات کار، شرایط سخت کرونا و عدم پرداخت حقوق مناسب اعتراض کردند.

ادامه اعتصاب در بخش بهداشت و درمان

اعتصاب در بخش سلامت کشور که روز دوشنبه با تجمع هماهنگ کارمندان بخش درمانی بیمارستان‌ها در هفت استان شروع شد، در تهران ادامه یافت.

شماری از کارکنان این بخش در مقابل سازمان اداری و استخدامی تجمع کرده و خواستار تبدیل وضعیت استخدام خود شدند.

هم‌زمان سازمان اداری و استخدامی با صدور اطلاعیه‌ای درباره این تجمع‌ها اعلام کرد موضوع اعتراض و درخواست نیروهای شرکتی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی استان تهران مرتبط به این سازمان نیست. 

گزارش‌های دیگری نیز از تجمع شماری از نیروهای شرکتی بخش‌های دولتی در مقابل ساختمان مجلس در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدام منتشر شده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.