گشایش اقتصادی روحانی، نسخه کاریکاتوریزه استقراض ملی

پنجشنبه, 23ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

کاوه ال حمودی

اخیرا روحانی خبری را در بوق و کرنا کرده و مدعی شده است ابتکار جدیدی را در چنته خود دارد که باعث گشایش اقتصادی در کشور خواهد شد.

گشایش اقتصادی؟! انهم با روحانی؟!  

گزارش خبرگزاری تسنیم حاکی است که روحانی چند روز قبل اعلام کرده بود، در هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود بیاورد که دست دولت را مقداری بازتر می کند .

حسن روحانی بر گشایشی تاکید می کند که دست دولت را باز می‌کند!

مشاور روحانی حسام الدین اشنا هم بلافاصله به صحنه امده و در توئیتی به شهروندان هشدار میدهد: «قبل از هر تصمیم اقتصادی شخصی یک هفته صبر کنید»!

بعد از این همه تبلیغات و مقدمه چینی ها از سوی شخص روحانی و مشاورش دست اخر روشن شد کشف جدید روحانی چیزی جز ترفند جدیدی برای خالی کردن پول های توی جیب مردم و به جیب زدن اندوخته مختصر مردم نیست.

طرحی که تحت عنوان انتشار اوراق سلف نفت از ان نام می برند.

بر اساس این طرح نفت خام ایران به صورت بشکه ای در بازار سرمایه پیش فروش خواهد شد و عموم مردم می توانند نفت تولید شده پالایشگاههای ایران را خریداری کنند و با برگه ای که بنام اوراق سلف نفت خریداری شده که به انها داده می شود می توانند این اوراق سلف نفت را مانند سهام معامله کنند.

در حقیقت دولت روحانی که دیگر امکان فروش نفت از راه و روش معمول و کلاسیک را ندارد، با این ترفنند می خواهد نفت درون چاه ها را به مردم بیچاره و البته ساده لوح و زود باور پیش فروش کند  و در قبال پولی که از انها می گیرد، برگه ای به انها بدهد و مدعی است که  ان برگه قابل فروش و مبادله است!!!

حالا چه تضمینی وجود دارد که این اوراق سلف همین فردا بی اعتبار نشوند؟ معلوم نیست.

روزنامه جوان در باره این طرح نوشت: « طرح گشایش اقتصادی ادعایی رئیس جمهور از همان اغاز در ذات خود و نوع حکمرانی و دولتمداری مشکل داشت.

مشکل اول ابهامات ان بود و مشکل دوم عجله در گفتن چیزی که می خواهد یک کشور را نجات دهد، اما هنوز مراحل کارشناسی و قانون ان طی نشده است.

شاید فقط در ایران به ویژه در این دولت چنین چیزی را ببینیم که رئیس جمهور یک وعده مبهم بدهد و بلافاصله مشاور او با یک توئیت مردم را بترساند که « تصمیم اقتصادی خود را یک هفته به تاخیر بیندازند»… گویا اقایان فکر کرده اند می خواهند به داماد خبر بله عروس را بدهند و یا چیزی شبیه به این!

این دولتمداری در تاریخ می ماند و صفحه ای است که ایندگان ان را سریع ورق می زنند تا قصه چنین دولتمردانی را کمتر بخوانند و بشنوند.

نهایتا بعد از سکوت دو سه روز رئیس جمهور یک نماینده مجلس و چند منبع مطلع خبر می دهند که ان گشایش اقتصادی رئیس جمهور نواقص متعددی دارد که باید رفع شوند.

نواقص کم کم اعلام می شوند و چند حریف همیشه در صحنه مباحث اقتصادی مانند احمد توکلی و برخی از کارشناسان، ردیفی از بدبختی هایی که با این طرح گشایش اقتصادی در انتظار کشور است را بر می شمارند.»

این ترفند در حقیقت مدل کاریکاتوریزه شده ای از همان اوراق قرضه ملی دکتر مصدق فقید، رهبر مبارزات ضد استعماری ملت ایران است، که مردم ایران دارایی هایشان و زنان ایرانی طلا و جواهراتشان را به دولت مصدق بعنوان قرضه ملی دادند و این عمل یک نوع حمایت مادی و معنوی از دولت ملی دکتر مصدق بود. در حالی که این رژیم و روحانی فاقد هر گونه وجهه و اعتبار و عنصری ضد ملی است که ضربات جبران ناپذیری به اعتبار و اقتصاد کشور وارد کرده است.

تحریم ها و سقوط ارزش پول کشور نتیجه سیاست تنش افرینی و تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها می باشد؟ بنابراین چنین ترفند های رنگ و رو رفته ای نخواهد توانست اب رفته را برای این رژیم ضد مردمی و ضد ملی به جوی باز گرداند.

 

kaveh179@gmail.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.