ستاد فرماندهی آمریکا: نیروهای ایرانی یک نفتکش را در تنگه هرمز متوقف و بازرسی کردند

پنجشنبه, 23ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

سنتکام فیلمی را منتشر کرده است که در آن نیروهای ایران یک کشتی یونانی را در خلیج فارس توقیف کرده‌اند. به گفته آمریکا این کشتی در آب‌های بین‌المللی تردد داشته است. مقامات ایرانی درباره توقیف این کشتی اظهارنظر نکرده‌‌اند.

    
Iran, Anspannung am Persischen Golf (picture-alliance/AP Photo/M. Akhoondi)سنتکام، مرکز فرماندهی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی با انتشار یک فیلم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر گزارش داده است که نیروهای ایرانی یک نفتکش را در آبهای بین‌المللی در خلیج فارس متوقف کرده و به کنترل خود در آورده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی در این ارتباط گزارش داد که این کشتی پس از توقف موقت آزاد شده و نیروهای آمریکایی هیچ دخالتی در آن نداشته و فقط آن را رصد کرده‌اند.

وبسایت Dryad Global که ترددد کشتی‌ها را رصد می‌کند خبر داده است که کشتی متوقف شده پس از خروج از لنگرگاه بندر خورفکان در امارات توسط نیروهای ایرانی توقیف شده است.

سنت‌کام در پست توییتری که بامداد پنجشنبه ۲۳ مرداد (۱۲ اوت) منتشر شده نوشته است که این کشتی “ویلا” نام دارد و با پرچم لیبریا در حال حرکت بوده است.

سنتکام توضیح داده است که در توقیف این کشتی “نیروهای رژیم ایران” با دو کشتی و دو هلیکوپتر سیکورسکی سی‌کینگ ایرانی شرکت داشتند.

در فیلمی که سنتکام منتشر کرده نشان داده می‌شود که نیروهای ایرانی پس از نزدیکی هلیکوپترها به کشتی بر عرشه آن فرود آمدند.

سنتکام در پست تویتری خود تاکید کرده است که نیروهای ایرانی کشتی “ویلا” را در آبهای بین‌المللی متوقف کردند.

میشل ویسی بوکمن، کارشناس دریانوردی در مورد این حادثه در پست توییتری خود نوشته است که مالکان این کشتی شرکت‌های یونانی هستند. این کارشناس هم تائید کرده است کشتی ویلا تحت پرچم لیبریا در حال حرکت بوده است.

رسانه‌های ایران و مقامات ایرانی درباره این موضوع تاکنونه هیچ‌گونه اظهار نظر نکرده‌اند.

به گفته این کارشناس در صورت تأیید این گزارش می‌توان گفت که تنش‌هایی که یک سال پیش در منطقه با توقیف کشتی بریتانیایی توسط نیروهای ایرانی انجام گرفته دوباره بازگشته است.

سپاه پاسداران در تابستان سال پیش نفتکش بریتانیایی “استنا ایمپرو” را که در مالکیت یک شرکت سوئدی و با پرچم بریتانیا تردد می‌کرد را توقیف کرد.

این اتفاق تنها دو هفته پس از توقیف یک نفتکش ایرانی توسط نیروهای دریایی بریتانیا در نزدیکی آب‌های جبل‌الطارق رخ داده بود.

با این حال ایران ادعا کرده بود که نفتکش “استینا ایمپرو” به دلیل تخلفات دریایی توقیف شده است. جمهوری اسلامی ایران تانکر بریتانیایی توقیف شده در تنگه هرمز را بعدا به بریتانیا بازگرداند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.