شکایت مجلس از «یک نماینده و سه خبرنگار» به دلیل سخنانشان درباره «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی»

پنجشنبه, 23ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

پس از توییت مدیرکل روابط عمومی مجلس درباره شکایت از «تخریب‌کنندگان»، چند وب‌سایت از شکایت این نهاد از یک نماینده و سه خبرنگار خبر دادند.

به گزارش چند وب‌سایت خبری، مجلس از مصطفی میرسلیم نماینده تهران، یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، صدرا محقق، خبرنگار و وحید اشتری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، به دلیل اظهاراتشان درباره «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی» شهرداری تهران به نمایندگان مجلس دهم برای رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری شکایت کرده است.

در همین حال علیرضا شریفی، مدیرکل روابط عمومی مجلس، در حساب توییتر خود اعلام کرد که «علیه تخریب‌کنندگان به قوه قضاییه دادخواست داده شده است».

او بدون اشاره به نام نوشت که این افراد «نباید با تابلوی روزنامه‌نگاری، عدالتخواهی  یا نمایندگی خود را از پیگیری قضایی تهمت مصون بدانند».

پیش از این نیز محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی محمدباقر قالیباف، خبر داده بود که مجلس از میرسلیم شکایت کرده است.

میرسلیم ۳۰ تیرماه اعلام کرد که مدارک خود درباره رشوه ۶۵ میلیارد تومانی قالیباف برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از شهرداری را به قوه قضاییه داده است.

به گفته میرسلیم، طبق اسناد« رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته» که این تحقیق و تفحص رد شود.

روز ۲۱ مرداد نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، بدون اشاره به نام اعلام کرد که یک نماینده سابق مجلس در این‌باره بازداشت شده است.

پس از آن یاشار سلطانی اعلام کرد که ابوالفضل موسوی، نماینده یزد در مجلس دهم، بازداشت شده است. او مدارکی را نیز منتشر کرد که حسین موسوی، برادر این نماینده سابق ۱۰ میلیارد تومان از شهرداری تراکم دریافت کرده است.

وحید اشتری نیز با اشاره به بازداشت این نماینده، قالیباف را به پرداخت رشوه به او متهم کرد و در توییتر نوشت که «متهم رشوه‌دهنده هم بر صدر مجلس انقلابی نشسته است».

صدرا محقق نیز نوشت که مجلس به دلیل انتشار اخبار مربوط به این موضوع از او شکایت کرده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.