کیهان امارات را “هدف مشروع مقاومت” خواند

شنبه, 25ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

رئیس جمهور ایران، سپاه پاسداران و روزنامه تندروی کیهان پیمان عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات را به شدت محکوم کرده‌اند. کیهان می‌گوید که از این پس امارات “هدفی مشروع و آسان” برای نیروهای “مقاومت” خواهد بود.

    
Palästina | Annäherung zwischen Israel und den Vereinigten Arabischen Emiraten | Protest in Nablus (Reuters/R. Sawafta)سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای توافق اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط میان دو کشور را “حماقت تاریخی” و “توافق‌نامه ننگین” دانست.

سپاه اهداف این توافق‌نامه را “چندگانه” خوانده است. بنا به ارزیابی سپاه این توافق با هدف “تضعیف جبهه مقاومت” در پی به فراموشی سپردن مسئله فلسطینیان است. از سوی دیگر این توافق می‌خواهد “بستری برای پروژه معامله قرن و خاورمیانه جدید” فراهم کند.

بیانیه سپاه این توافق را زمینه‌ای برای تبدیل شده امارات به “سرزمین تحت استعمار اسرائیل” دانسته است.

در بیانیه سپاه پاسداران که در خبرگزاری فارس نقل شده، آمده است: «آمریکا و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توافقنامه ننگین ابوظبی – تل آویو بدانند این اقدام پلید منافع رژیم صهیونیستی را تامین نخواهد کرد و بر خلاف تصور با باطل‌سازی رویای خاورمیانه جدید، از آینده‌ای خطرناک برای آنها به ویژه ساکنین کاخ شیشه‌ای امارات خبر می‌دهد».

روزنامه کیهان، تلویحا حکومت امارات را تهدید کرده و نوشته است: «خیانت بزرگ امارات در حق ملت فلسطین و امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اگر تنها یک نتیجه داشته باشد، تبدیل این کشور کوچکِ ثروتمندِ به شدت وابسته به امنیت، به “هدفی مشروع و آسان” برای مقاومت خواهد بود».

خبرگزاری فرانسه روزنامه کیهان، که حسین شریعتمداری از سوی رهبر جمهوری اسلامی به مدیریت آن گماشته شده، را تریبون تندترین محافظه‌کاران ایران دانسته است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران، رابطه با اسرائیل را “نادرست، غلط و صد در صد محکوم دانست و اقدام امارات را خیانتی به آرمان ملت فلسطین، مسلمانان و آرمان قدس عنوان کرد”.

او که در شورای ملی پیکار با اپیدمی کرونا سخن می‌گفت به امارات اندرز داد که پای اسرائیل را به منطقه باز نکند.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران نیز از عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل به شدت انتقاد کرد و گفت: «پیوند امارات و اسرائیل را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم».

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.