نامه نوید افکاری درباره شکنجه‌هایش؛ من را تا مرز خفگی و مرگ پیش می‌بردند

شنبه, 8ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

نوید افکاری از معترضان مرداد ۱۳۹۷ در شیراز که به اعدام محکوم شده، در نامه‌ای شکنجه‌های خود در اداره آگاهی و بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز شرح داده است.

 او در این نامه که یک نسخه آن به ایران اینترنشنال ارسال شده، نوشته است: «روی صورتم پلاستیک می‌کشیدند و مرا تا مرز خفگی و مرگ پیش می‌بردند. دست‌ها و شکم و پاهایم را به وسیله باتوم و اجسام سخت به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و مکررا با الفاظ توهین‌آمیز و رکیک اهانت می‌کردند. مرا محکم می‌بستند و در بینی‌ام الکل می‌ریختند».

در همین حال سازمان حقوق بشر نیز خبر داد که نوید افکاری در شعبه اول کیفری یک استان فارس خواستار بررسی شکنجه‌های خود شده است.

بر اساس این گزارش او «آنچنان تحت شکنجه و فشار روحی و جسمی قرار گرفته که مجبور به خودکشی شده است».

نوید افکاری همچنین در جلسات بازپرسی اتهام وارد شده به خود را رد کرده است.

حکم اعدام نوید افکاری که در اعتراض‌های مرداد ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شده بود، در دیوان عالی کشور تایید و اعاده دادرسی او رد شده است.

نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری، برادر او، به ۵۴ سال و ۶ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری، دیگر برادر او، به ۲۷ سال و ۳ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. 

نوید و وحید افکاری متهم شده‌اند که یک کارمند حراست آب و فاضلاب به نام حسن ترکمان را به دلیل «مشارکت او در سرکوب شهروندان معترض به قتل رسانده‌اند».

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.