نماینده زاهدان: روسای جمهور سیستان و بلوچستان را «قلک رای» می‌دانند

یکشنبه, 9ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

باهوکلات»؛ روستای گاندوها - همشهری آنلاین

حسینعلی شهریاری،‌ نماینده زاهدان،‌ با اشاره به مشکل آب و خشکسالی سیستان و بلوچستان گفت روسای جمهور به این استان به عنوان «قلک رای» نگاه می‌کنند.

شهریاری، یکشنبه ۹ شهریور در گفت‌وگو با وبسایت خبری رکنا درباره مشکل هوتک‌ها در این استان به سابقه برخی پیگیری‌ها از زمان دولت هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:‌ «در تمام این سال‌ها مشکل حل نشده است و مردم مجبورند به علت دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی، از این آب استفاده کنند.»

هوتک‌ به برکه‌های آبی گفته می‌شود که آب باران در آن جمع شده و طی مدت طولانی تبخیر آب، جلبک در آن ایجاد می‌شود و حیوانات نیز از آن آب می‌خورند. 

مردم در مناطقی از سیستان و بلوچستان نیز آب خود را از این هوتک‌ها تهیه می‌کنند‌و کودکانی هم به علت بازی در کنار آن و حمله گاندوها دچار مجروحیت شده‌اند.

شهریاری در ادامه گفت‌وگوی خود با رکنا با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به مساله آب سیستان و بلوچستان آن را استان «بی‌صاحب» و دچار خشکسالی خواند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس در بخشی دیگر اشاره کرد با وجود اختصاص بودجه‌ ۸۰ میلیون دلاری مشکل آب آن هنوز حل نشده است.

نماینده زاهدان همچنین گفت: «بر خلاف گفته رییس‌جمهور که ۹۹ درصد کشور گاز دارند،‌ از نظر گازرسانی استان ما آخرین استان کشور است و بسیاری از شهرهای ما گاز ندارند.»

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.